L’interior nord, emblanquinat a les portes de la primavera

Els flocs de neu cauen en punts dels Ports o l’Alt Palància per damunt dels 900 metres i deixen municipis com Vilafranca coberts d’una capa fina blanca

Una capa de neu cobria les teulades de Vilafranca este divendres al matí
Una capa de neu cobria les teulades de Vilafranca este divendres al matí / Ajuntament de Vilafranca
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
14 de març 2025 - 11:43 Actualitzat: 14 de març 2025 - 14:56

El calendari a les portes de la primavera, però els paisatges de ple hivern. És la situació que ens deixa el nou episodi de precipitacions que recorre el territori i que ha provocat que alguns municipis de l'interior nord, com Vilafranca o Villahermosa del Río, estigueren este divendres al matí emblanquinats, com si fora una estampa nadalenca.

La neu ha fet acte de presència en alguns municipis que estan en cotes elevades, per damunt dels 900 metres, encara que no es preveu que la nevada siga molt copiosa i els gruixos difícilment superaran els tres o cinc centímetres. Més que les quantitats caigudes, el que crida l’atenció és la data en què cauen estes precipitacions, atés que la setmana que ve comença la primavera.

Els flocs s'han vist en municipis dels Ports, però també en alguns de l'Alt Palància, com Barraques, on no ha arribat a quallar. En tots els casos es tractarà de nevades testimonials i de poca importància.

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha establit per a este divendres l'avís groc per nevades a l'interior de Castelló i l'interior nord de València. No obstant això, es preveu que este avís es desactive a les tres de la vesprada en l’interior de la província de València i a les sis de la vesprada en la zona més septentrional.

Neteja de les carreteres

Per a coordinar el dispositiu derivat de les nevades, Emergències ha establit la situació 0. D'esta manera, al pla de treball dels bombers, s'afig el de la Conselleria d'Infraestructures, que també ha disposat d'equips per a netejar carreteres, com la CV-124, que poden presentar problemes de circulació, segons indica Emergències.

Els bombers han establit un dispositiu de vigilància en les carreteres de l’extrem nord, als Ports concretament, segons han informat des del Consorci de Bombers de Castelló.

També les brigades forestals han treballat en les tasques de neteja de vies afectades pel temporal a Villahermosa del Río.

També et pot interessar

stats