L'OMS desenvolupa una IA per a controlar la promoció d'aliments insans, tabac i alcohol en xiquets
Insta els europeus que cada vegada que troben anuncis que promocionen productes que puguen afectar negativament els menors facen una captura de pantalla o una foto i la pugen a aquesta eina
L'oficina regional per a Europa de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha desenvolupat una eina d'intel·ligència artificial (IA) que ajudarà els països europeus a vigilar i regular eficaçment la promoció de productes nocius dirigits als xiquets, des de tabac i alcohol fins a aliments amb alt contingut en sal, greixos trans i sucres.
"Hem creat una eina de IA per a ajudar els governs a desenvolupar noves maneres de vigilar i protegir els xiquets de l'exposició a anuncis de productes nocius per a la salut", ha explicat Kremlin Wickramasinghe, assessor regional de l'OMS Europa sobre nutrició, activitat física i obesitat.
També volen fomentar un ampli moviment entre el públic perquè participe en aquesta labor "si vol millorar el futur dels nostres fills i promoure opcions més sanes per a una vida millor", ha afegit Wickramasinghe.
La promoció de productes poc saludables augmenta el risc de malalties no transmissibles, des de la diabetis i les malalties cardiovasculars fins al càncer.
A més, la comercialització en línia de menjar ràpid i begudes ensucrades està relacionada amb l'obesitat infantil, que pot provocar més malalties cròniques en etapes posteriors de la vida.
Aquesta nova eina de IA desenvolupada per l'Oficina Europea de l'OMS per a la Prevenció i el Control de les Malalties no Transmissibles ja està llesta, però per a ser eficaç necessita la participació del nombre més gran possible de consumidors.
L'OMS ha instat els ciutadans europeus que, cada vegada que troben anuncis en internet o en revistes, periòdics, cinemes o tanques publicitàries que promocionen qualsevol producte que puga afectar negativament els xiquets, facen una captura de pantalla o una foto i la pugen a aquesta eina.