Lidl retira un netejador de cotxes perquè es confonia amb un refresc
Facua denuncia que l'etiqueta principal del producte estava en anglés i alemany, que dificultava la comprensió de l’ús de l’article
El Ministeri de Consum ha confirmat aquest dijous la retirada del netejador i protector de pintura de cotxe marca Robbyrob dels establiments de la cadena de supermercats Lidl per induir a error, atés que l'etiqueta del producte estava escrita en alemany i el seu envasament i aparença feien la sensació que es tracta d'un refresc en lloc d'un article de neteja.
Segons ha informat en un comunicat l'associació de consumidors Facua i Consum, la cadena va informar els consumidors en el seu web el passat 14 de juliol de la retirada de les botigues del producte perquè procediren a retornar-lo i recuperaren l'import que van abonar.
El mes de juliol passat Facua va denunciar Walter Schmidt, empresa que s’encarrega de la fabricació del producte, davant del departament que dirigeix, en funcions, Alberto Garzón, per comercialitzar a Espanya aquest netejador i protector en un format que podria confondre's amb un refresc. El netejador estava a la venda en tots els establiments Lidl d'Espanya i es venia en format d'un litre amb tap roig i amb botella transparent que deixava veure el líquid color taronja de l'interior, segons explica Facua.
A més, apareixia marcat "amb fragància d'albercoc", per la qual cosa l'olor d’aquesta fruita podia també induir, especialment en menors, a creure que es tractava d'un producte bevible, assenyala Facua. Així mateix, l'etiqueta principal del producte que estava a la venda apareixia en anglés i alemany, la qual cosa dificultava encara més al consumidor saber que es tracta d'un article no apte per a la seua ingesta.