La línia C2 de Rodalia recupera este dimecres el tram fins a Alzira
El tram Joaquim Sorolla - Alzira es farà amb autobús i el trajecte Alzira-Moixent, en tren
Renfe ha reorganitzat el pla alternatiu de transport per als serveis de la línia C2 de Rodalia del nucli de València a partir d’este dimecres, una vegada recuperat el tram d'infraestructura entre Alzira, Xàtiva i Moixent, la qual cosa permet ampliar el tram per ferrocarril. Així doncs, el servei de la línia C2 es farà amb autobús entre l'estació Joaquim Sorolla i Alzira, i en tren entre Alzira i Moixent.
Adif continua treballant en la recuperació i reconstrucció de tota la infraestructura danyada per la DANA per a restablir al més prompte possible tot el servei ferroviari en les línies C1, C2 i C3.
D'altra banda, en la línia C3, València-Bunyol-Utiel, s'ha modificat el punt d'eixida i d'arribada dels autobusos. Fins a la data, s'havia establit en plaça d'Espanya, i a partir d'ara es farà a l'estació Joaquim Sorolla. El servei s'ofereix per carretera des d'Utiel-Requena fins a València i fa diverses parades, a excepció de Xest, diuen, per la complexitat de la situació.
Plans alternatius de transport
Renfe ha programat 1.022 circulacions diàries amb una oferta de 56.000 places per a les tres línies. Pel que fa a la C1, València-Gandia, s'ha programat l'eixida d'un tren cada mitja hora des de l'estació de Gandia cap a Silla. Entre Silla i València s'estableix un servei directe d'autobús amb una freqüència base de deu minuts en dies laborables. Els autobusos a València començaran i finalitzaran el trajecte a l'estació Joaquim Sorolla.
En la línia C2, València-Xàtiva-Moixent, Renfe ha programat un tren cada mitja hora entre les estacions de Xàtiva i Alzira, on els usuaris faran transbord en autobús per a continuar el viatge fins a València. Els passatgers també comptaran amb un tren des de Moixent fins a Alzira cada hora, on també faran transbord en autobús cap a València. En total, s'han programat quatre línies d'autobús: tres per al tram València-Alzira i Algemesí-Benifaió, amb freqüències de quinze i trenta minuts en dia laborable, i una línia amb parades intermèdies fins a Silla.
Nou servei de WhatsApp Rodalia València
D'altra banda, Renfe compta des del 13 de novembre amb un canal d'informació de Rodalia València per als usuaris a través de l'aplicació de WhatsApp. Es tracta d'una forma de comunicació unidireccional a través de la qual la companyia difon tot el que fa referència a l'estat del servei de Rodalia, des d'avisos, incidències, notícies sobre plans alternatius de transport fins a restabliments de servei, entre altres.