La llei de canvi climàtic preveu un parc de vehicles ‘zero emissions’ en 2050

S’estableix que els municipis de més de 50.000 habitants tinguen zones de baixes emissions abans del 2023.

Una electrolinera on poden recarregar diversos cotxes alhora de manera ràpida
Una electrolinera on poden recarregar diversos cotxes alhora de manera ràpida / @ZoiloRiosSA (Twitter)

La llei de canvi climàtic i transició energètica, que previsiblement anirà al Consell de Ministres del dimarts que ve, estableix entre altres objectius el d’aconseguir la neutralitat climàtica “com a molt el 2050” i contempla accions, en línia amb la UE ,en matèria de mobilitat. Així, l’esborrany assenyala que s’adoptaran mesures per a aconseguir el 2050 un parc de turismes i vehicles comercials lleugers sense emissions directes de diòxid de carboni (CO2).

Per a això es preveu mesures perquè els turismes i vehicles comercials lleugers nous, exclosos els matriculats com a vehicles històrics que no estiguen destinats a usos comercials, reduïsquen gradualment les emissions, de manera que l’any 2040 siguen vehicles amb emissions de 0 g CO2/km.

Igualment s’estableix que els municipis de més de 50.000 habitants compten amb zones de baixes emissions no més tard de 2023 i s’impulsen mesures de millora de transports públics i desplaçaments per altres mitjans com a peu o bicicleta.

Actualment el sector del transport per carretera suposa el 25% de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle. Per a complir els objectius de l’Acord de París sobre canvi climàtic (Nacions Unides) es fixen objectius intermedis com reduir l’any 2030 les emissions d’aquests gasos per al conjunt de l’economia espanyola en, almenys, un 20% respecte als nivells de 1990.

Per a això, el 2030, almenys un 70% de la generació del sistema elèctric haurà de provindre a partir d’energies d’origen renovable i suposar, en el consum d’energia final, al voltant d’un 35%.

També et pot interessar

stats