“M’agradaria que la mort de mon pare servira per a alguna cosa”

El fill d’un dels ciclistes atropellat mortalment a Montserrat posa el focus en la necessitat de canviar el model econòmic

Entrevistem Simón Muñoz, fill d'una de les dues víctimes de l'atropellament mortal de Montserrat / À Punt NTC

Dimarts passat dos ciclistes de 73 i 74 anys perderen la vida en un atropellament múltiple a la CV-405 entre Montserrat (Ribera Alta) i Torrent (Horta Sud) després que una furgoneta de repartiment els va envestir i el conductor va pegar a fugir. Què pot explicar que una persona fuja en una situació com aquesta?

Simón Muñoz, fill de Federico Muñoz, una de les víctimes mortals, conta als micròfons d’À Punt Notícies que les dues hipòtesis que contemplava la família que podrien explicar aquesta fuga eren “estar sota la influència de les drogues i l’alcohol o estar en situació irregular”. 

El presumpte autor de l’atropellament, de 25 anys, complia la segona hipòtesi. El va detindre la Guàrdia Civil a la Comunitat de Madrid dimecres a la nit i l’investiguen per dos delictes d'homicidi per imprudència i d'abandó del lloc del sinistre. El detingut ja compleix presó provisional i sense fiança.

Lluny del rancor, Muñoz no vol que la mort de son pare quede “simplement en un accident, sinó que servisca per a alguna cosa més”. Creu que pensar que l’accident era culpa del repartidor “i ja està” seria quedar-se en la capa superficial de la qüestió sense abordar el nucli d’un “problema d’arrel que existeix en el model econòmic”.

Una de les preguntes que es fa per a entendre la situació és “per què hi ha algú en situació irregular repartint paquets? Com pot ser que un empresari s'arrisque a posar una furgoneta de 3.000 quilos en mans d'una persona sense experiència en una zona que no coneix?”, es qüestiona. 

“La societat ha de ser conscient dels riscos i les conseqüències que comporta aquest model per a la seguretat”, adverteix. El fill del ciclista també reflexiona al voltant de les pressions existents en les empreses per a repartir més paquets en menys temps i assegurar el seu tros del negoci: “Aquest sistema provoca que hi haja conductors estressats, irregulars, amb males condicions de treball i cansats, que poden ocasionar accidents com aquest”.

Sobre el presumpte autor de l’atropellament mortal, Muñoz no descarta pensar que “si no haguera estat en situació irregular, potser s'hauria parat i tothom hauria reaccionat a temps” per a salvar la vida a son pare. 

Un problema de seguretat viària

L'atropellament múltiple ha reactivat les demandes dels alcaldes dels municipis afectats pel tram de la CV-405 on va ocórrer l’accident. Fa vint anys que demanen millores en una via per la qual passen uns 14.000 vehicles diaris i que travessa polígons i urbanitzacions. Una carretera perillosa per a la pràctica del ciclisme.

En aquest sentit, Muñoz recorda que “els ciclistes són els més dèbils de la carretera”. Una crida a la consciència de tots els conductors amb els ciclistes que, com un dels companys del son pare recorda, “van sense xassís”. 

Un minut de silenci en memòria de les víctimes

Aquest dissabte al matí, membres de la Penya Ciclista Vara de Quart de València s'han reunit per a fer un minut de silenci amb braçalets i llaços negres, en senyal de solidaritat amb les famílies de les dues víctimes mortals de l'accident, també membres de la penya ciclista. Després han fet la mateixa eixida en bici de tots els dissabtes, en record i homenatge als companys.

Minut de silenci en record dos ciclistes morts atropellats per una furgoneta de repartiment
Minut de silenci en record dos ciclistes morts atropellats per una furgoneta de repartiment / À Punt NTC

També et pot interessar

stats