Manifestació a Alacant per a demanar la fi de la guerra a Ucraïna
El 24 de febrer es compliran tres anys de l'escalada del conflicte arran de la invasió russa al país
Mig miler de persones s'ha manifestat este diumenge a Alacant, a només un dia per al 24 de febrer, tercer aniversari de l'inici del conflicte que encara enfronta Ucraïna i Rússia. La mobilització, convocada per l'Associació Amics d'Ucraïna, ha reunit una vegada més ucraïnesos i ucraïneses als carrers per a protestar contra una guerra que dura ja massa.
La marxa ha començat entorn de les 12 hores a la plaça dels Estels i ha recorregut l'avinguda d'Alfons X el Savi, la rambla de Méndez Núñez i el carrer d'Altamira per a acabar el recorregut a la plaça de l'Ajuntament.
No ha sigut l'única mobilització que ha tingut lloc este diumenge, a ciutats d'arreu de l'Estat espanyol també s'han succeït les protestes per a demanar la fi del conflicte.
Això sí, la d'Alacant és una de les províncies d'Espanya que més ciutadans ucraïnesos empadronats té; només entre la ciutat d'Alacant i Torrevella ja sumen més de 5.000 persones empadrones. Però moltes anhelen veure ja el final de la guerra per a poder tornar a la seua llar després de tres anys de patiment.