La Marató deixa 32 milions d'euros d'impacte econòmic a la ciutat de València

La carrera impulsa l'ocupació hotelera a València per damunt del 90% el cap de setmana i s'espera que ajude a iniciar la recuperació del sector després de la DANA

La mitjana d'ocupació millora les xifres del 2023 / À Punt NTC

La ciutat de València celebra este cap de setmana la Marató València Trinidad Alfonso, un esdeveniment que es pot seguir en directe a través de la televisió d'À Punt, i que en esta edició solidària compta amb més de 35.000 participants. Esta participació massiva s'ha traduït en una ocupació hotelera per damunt del 90% durant el cap de setmana, i una previsió de 32 milions d'impacte econòmic, segons dades de l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques. Estes xifres superen les registrades l'any passat i suposen un "important impuls" després de la caiguda de l'activitat turística a causa de la DANA, segons ha informat la Fundació Visit València.

Bones xifres malgrat la intranquil·litat per la DANA

La mitjana d'ocupació se situa en el 91,9% i millora el 87% del 2023. La nit de dissabte ha sigut la de més afluència, amb un 94,8% d'ocupació, mentre que divendres va aconseguir un 88,9%. D'altra banda, els habitatges d'ús turístic mantenen la rellevància com a alternativa d'allotjament, amb un 75% d'ocupació divendres i dissabte, una xifra lleugerament inferior al 78% del 2023, però que reflecteix la continuïtat d'esta opció en la preferència dels viatgers. 

Quant a l'arribada de turistes, l'aeroport de València ha gestionat 660 vols del 24 al 30 de novembre, portant a la ciutat 112.000 passatgers procedents de 83 aeroports de 21 països i que operen 25 aerolínies. No obstant això, les cerques aèries per a viatjar a València entre una setmana i un dia abans de la fita van caure un 9% respecte a l'any passat, reflex de l'impacte temporal de la DANA en els plans d'alguns viatgers. 

La marató de la solidaritat

Javier Vallés, director general d'SH Hoteles i vicepresident de l'associació empresarial hotelera i turística de la Comunitat Valenciana (HOSBEC), ha comentat les bones xifres d'enguany dient que “a part de ser una de les maratons més importants a nivell mundial, enguany s'hi suma que és la marató de la solidaritat. Molta gent ha volgut vindre i solidaritzar-se amb València”. 

Entre les iniciatives per a fer costat als pobles afectats per la DANA, Javier Vallés ha recordat que, a través d'HOSBEC, s'han organitzat per a facilitar “que qualsevol hoteler a nivell nacional que vullga ajudar-hi, puga fer una donació dels ingressos d'eixe dia a la Fundació Trinidad Alfonso, perquè arribe directament als damnificats i així poder recuperar les instal·lacions esportives del seu poble. La recuperació del destí és la recuperació de les parts damnificades”. 

Per la seua part, Paula Llobet, presidenta de Visit València i regidora delegada de Turisme, Innovació, Tecnologia, Agenda Digital i Captació d'Inversions de l'Ajuntament de València, ha dit que és important treballar en “la reactivació econòmica de València després d'haver viscut baixades de facturació del 70% en l'últim mes en el sector de l'hostaleria” a conseqüència de la DANA.

“Perquè este drama no s'empitjore amb una crisi econòmica, en l'Ajuntament volem rellançar el sector turístic a València, i les dades positives d'este cap de setmana demostren que València és una ciutat resilient”, ha afegit Llobet. La regidora ha volgut destacar la seua defensa de l'estratègia de turisme sostenible a partir de la connexió directa de València amb Mont-real (Canadà), amb la qual es busca “atraure un perfil de turista amb alt poder adquisitiu, que busca l'oferta cultural, i que és respectuós amb el patrimoni i amb el medi ambient”.

La consellera delegada d'Europa Travel i presidenta de CEV València, Eva Blasco García, ha volgut posar en valor la importància de les campanyes turístiques per a recuperar l'activitat. “Les imatges devastadores de la nostra província han recorregut el món, però cal llançar el missatge que la ciutat de València està operativa i pot visitar-se en tota la seua esplendor. Necessitem que el turista torne a la ciutat, recuperar el to vital característic de València, i fer costat a les agències i comerços de les zones afectades”, apunta Blasco García. 

Finalment, Eric Sanjaime, president de l'Associació valenciana d'Habitatges de Lloguer per a Estades Curtes (AVAEC), ha recordat que el mes de novembre “ha sigut pèssim a nivell de xifres, i la Marató suposa un baló d'oxigen que reinicia el turisme i les visites a la ciutat. Si no transmetem una imatge de tranquil·litat, podem veure'ns greument afectats, i esperem que la Marató reactive el turisme a la ciutat”. 

Totes les persones que vullguen seguir la celebració esportiva des de casa podran fer-ho a través d'À Punt, que retransmetrà la Marató amb un programa especial en la televisió que començarà a les 8 hores i que continuarà en directe l'avanç fins a la meta.

També et pot interessar

stats