Massanassa posa en marxa una ludoteca per a atendre els menors que no tenen escola
Està gestionada per voluntaris en col·laboració amb les AMPA i les directives dels centres
Per a atendre les necessitats dels xiquets afectats per la DANA, a Massanassa (Horta Sud) s'ha posat en marxa una ludoteca gratuïta destinada a tots els escolars empadronats al municipi. El pavellonet de l'IES de la localitat és des de la setmana passada l'espai segur per a més de 150 escolars de tres a dotze anys. Una iniciativa que és un pas avant per a tornar a la normalitat.
María José Vázquez, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Massanassa, ha explicat a À Punt NTC que el consistori s’ha coordinat amb les AMPA i les direccions dels col·legis per a crear este espai. Hi ha alumnat dels centres Lluís Vives, Ausiàs March, Sant Josep i altres xiquetes i xiquetes que estan empadronats a Massanassa, però que fan classe en altres municipis.
Esta ludoteca gratuïta la coordinen els voluntaris massanassers Teresa Sáez i Marc Romeu, amb l'especialista en educació emocional Amaia Sobrevela.
Marc Romeu és coordinador del grup didàctic de Silla, però també és veí de Massanassa, i ha viscut la mateixa situació que la resta del veïnat. La solidaritat de la gent els ha inspirat per a col·laborar i atendre els més menuts mentre no poden tornar a escola. Així mateix, destaca la importància per a les criatures de tornar a tindre una rutina, jugar i retrobar-se amb els amics i amigues.
Per la seua part, Teresa Sáez, voluntària de l’associació Ànima Creixent de Massanassa, assenyala que la seua tasca és molt important perquè, mentre atenen les criatures, les famílies poden dedicar-se a netejar i ajudar o anar a treballar. A més, l’estima, els besos i les abraçades que els fa la xicalla valen la pena.
L’especialista en educació emocional i voluntària de l’Associació Sura, Amaia Sobrevuela, afirma que donen este servei perquè consideren que, en una situació com la que s’està vivint en part de les comarques de la província de València, és molt necessari que els xiquets i les xiquetes tinguen espais per a poder expressar com se senten i traure d’alguna manera tot allò que els preocupa i els fa por.