Màxima presencialitat, horaris esglaonats i grups estables en el nou curs escolar
El conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha anunciat un increment de 4.374 mestres i professors per al pròxim curs.
La Conselleria d'Educació es planteja "hui dia" que el pròxim curs acadèmic es desenvolupe amb "la màxima presencialitat possible" però sempre prioritzant la seguretat de l'alumnat, per la qual cosa destinarà 207 milions d'euros per a dotar als centres educatius de tots els recursos i professorat necessaris. Horaris esglaonats i grups estables en el nou curs escolar marcaran el nou curs.
El conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha anunciat aquest matí un increment de 4.374 mestres i professors per al pròxim curs. Un reforç que, ha defés, pretén ajudar a garantir les mesures de seguretat i higiene. Educació també ha xifrat aquest increment. Els fons educatius extraordinaris per a dotar de recursos i professorat els centres educatius valencians en el context de la Covid-19 arriba a 207 milions d’euros. Aquesta partida cobrirà l'increment de personal, però també la dotació extraordinària en despeses de funcionament de tots els centres sostinguts amb fons públics, les adquisicions de material de seguretat i higiene per als centres i la implementació de la digitalització als centres educatius. Aquestes xifres les han anunciades durant la presentació de la planificació d’increment de personal i de recursos als centres educatius valencians per al pròxim curs escolar.
"Com a mínim, cada centre educatiu tindrà un docent més i en cada cas s’han atés les necessitats de creació de grups d’alumnes per assegurar les pautes sanitàries de distanciament i de grups de convivència segons etapes educatives, en una faena que ha consistit a respondre centre a centre amb una dotació individualitzada de necessitats”, ha explicat en un comunicat el conseller. A les comarques d’Alacant l’increment de professorat és de 1.670 mestres i professorat, a les de Castelló de 625 i a les de València de 2.079 docents.
Educació ha adquirit material de protecció i higiene per a tota la comunitat educativa valenciana, ha dut a terme la desinfecció profunda dels centres educatius de secundària i batxillerat durant juliol i ha adquirit material de senyalització per als centres educatius per valor de 4,6 milions d’euros. Més de 4 milions d’euros s’han invertit en empreses proveïdores valencianes. En concret, ja s’han adquirit vora tres milions de mascaretes reutilitzables i més de 86.000 litres de gel hidroalcohòlic per a proveir els centres educatius.
Grups de convivència estables
Cal recordar que, tal com s’ha indicat en diverses instruccions, als centres educatius d’infantil i primària s’ha definit per al pròxim curs el model de grups de convivència estables en educació infantil i en primer i segon de primària, amb caràcter general, fins a 20 alumnes. En tercer i quart de primària també es configuren grups de convivència estables. En cinqué i sisé de primària, amb caràcter general, els grups d’alumnes es configuren seguint el model de distanciament de metre i mig de separació, ja que el perfil d’aquests xiquets i xiquetes presenta una maduresa que assegura que puguen mantindre la distància a classe.
Finalment, l’alumnat de primer de l’ESO assistirà tots els dies a classe en aules amb una separació entre companys de metre i mig. En la resta de nivells educatius, si no hi ha prou espai per a tindre tot l’alumnat amb la separació de metre i mig entre elles i ells, l’alumnat acudirà al centre en dies alterns.