Meta planeja cobrar fins a 13 euros per usar Instagram o Facebook sense anuncis a la UE

Amb això vol afrontar els requeriments de la llei de mercats digitals de la Unió Europea, que pot restringir la capacitat de Meta de mostrar als usuaris anuncis personalitzats sense consentiment previ

Un usuari amb Instragram en el seu mòbil
Un usuari amb Instragram en el mòbil / PixieMe (Shutterstock)

La tecnològica estatunidenca Meta planeja cobrar fins a 13 euros al mes per usar Instagram o Facebook als usuaris a la Unió Europea que no accepten l'opció de rebre anuncis personalitzats.

Es tracta d'una proposta que ha fet al setembre el gegant de les xarxes socials als reguladors europeus, segons publica el diari estatunidenc The Wall Street Journal.

La proposta implica cobrar 10 euros al mes als qui utilitzen Facebook o Instagram des d'un ordinador (6 euros per cada compte addicional vinculat) i 13 euros des dels dispositius mòbils.

Aquest pla està encaminat a afrontar els requeriments de la llei de mercats digitals de la Unió Europea, que pot restringir la capacitat de Meta de mostrar als usuaris anuncis personalitzats sense consentiment previ. Aquesta normativa posaria en perill la font d'ingressos principal del gegant estatunidenc.

Meta ha avançat als reguladors que espera implementar el pla (al qual denomina SNA, "subscripció sense publicitat" en les sigles en anglés) en els mesos pròxims per als usuaris europeus.

L'empresa estima que els seus ingressos a Europa van ascendir a aproximadament 17,88 dòlars (17,07 euros al canvi) per usuari de Facebook en el segon trimestre de l'any i poc menys de 6 dòlars (5,73 euros) per usuari en totes les seues aplicacions, de mitjana, per mes.

Calcula, a més, que va registrar 258 milions d'usuaris mensuals de Facebook i 257 milions d'usuaris d'Instagram durant el primer semestre de l'any a la UE, sempre segons aquest mitjà de comunicació.

El director executiu de Meta, Mark Zuckerberg, va insistir durant molt de temps que els seus serveis principals havien de continuar sent gratuïts amb el suport de la publicitat. No obstant això, també va apuntar que estaria obert a la idea d'un servei de pagament per a fer front a un escrutini més estricte sobre la privacitat.

També et pot interessar

stats