Metrovalència recupera el servei més d'un mes després de la DANA

Nombrosos usuaris han criticat a les xarxes socials la falta de freqüències, amb línies amb només tres trajectes per cada hora

Desenes de passatgers en l'estació de Xàtiva, a València / Ana Escobar (EFE)
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
03 de desembre 2024 - 12:00 Actualitzat: 03 de desembre 2024 - 13:00

Les línies 3, 5 i 9 de Metrovalència tornen a prestar servei este dimarts en tot el seu recorregut i les línies 1, 2 i 7 han représ la circulació de trens de manera parcial més d'un mes després de la DANA del 29 d'octubre, gràcies a la instal·lació del nou lloc de comandament provisional en els tallers de l'avinguda Germans Machado.

Des de les 05:30 hores funcionen els combois amb una freqüència com la del cap de setmana de les línies 3 (Aeroport-Rafelbunyol), 5 (Aeroport-Marítim) i 9 (Riba-roja de Túria— Alboraia Peris Aragó), segons va avançar a À Punt el conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus, i han confirmat hui fonts de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV).

La línia 1 ix des de Bétera amb destinació a l'estació de Plaça Espanya i la línia 7 serà l'única que arribarà fins a Sant Isidre des de Marítim, segons ha recordat este dimarts el Centre de Coordinació d'Emergències. Mentrestant, continuen operant dotze autobusos llançadora per a garantir la mobilitat de les zones amb la xarxa encara danyada per les inundacions.

Nombrosos usuaris han qüestionat a les xarxes socials d’À Punt Notícies la freqüència que amb la qual realment passen els metros, amb distàncies de deu o vint minuts entre cada comboi, o amb un màxim de tres per cada hora. 

En una visita este matí al lloc de comandament provisional, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha detallat que s’ha recuperat el 80% del servei, amb 240.000 dels 300.000 potencials passatgers que poden “recobrar la normalitat”. De fet, ha remarcat que des de les 5 de la matinada, quan s’han restablit les línies de metro, s’hi han superat els 50.000 usuaris. Així mateix, ha informat que tretze de les vint-i-cinc línies d’autobús que s’havien habilitat per la DANA es traslladaran a reforçar els trajectes que encara no tenen metro. 

També et pot interessar

stats