Metrovalència restableix el servei entre Torrent i Castelló després d'acabar la renovació de la via
El servei de metro recupera els horaris i trajectes habituals després de l'estiu, coincidint amb la reobertura de línies
Metrovalència restableix aquest divendres el trànsit ferroviari amb els recorreguts habituals entre les estacions de Torrent amb Castelló —de la Línia 1—, i Torrent Avinguda —de la Línia 2—, després d'haver conclòs les obres de renovació de la via que s'han realitzat durant l'estiu.
La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que el Consell invertirà 32,1 milions d'euros per a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 entre Bétera i Castelló, de la Línia 2 entre Llíria i Torrent Avinguda i la Línia 3, entre Rafelbunyol i l’Aeroport. Segons la consellera, aquest projecte “beneficiarà els més de 16 milions d'usuaris que es desplacen a l'any per aquestes línies”.
En concret, s'actuarà sobre la via i diversos passos a nivell amb trànsit de vehicles, per als vianants i entre andanes, deteriorades pel pas del temps i les condicions meteorològiques. A aquestes inversions se sumarà un projecte destinat a millorar la seguretat ferroviària i la intermodalitat en el tram de Torrent a Picassent de la Línia 1. En concret, es treballarà en la supressió de quatre passos a nivell, en la millora dels accessos i la creació d'estacionaments dissuasius en algunes estacions.
La responsable d'Infraestructures ha subratllat que aquesta actuació ha rebut recentment el certificat d'exempció d'avaluació ambiental i els treballs de redacció “prossegueixen a bon ritme”. De moment, la fase del projecte que s'ha executat aquest estiu ha afectat els termes municipals de Torrent, Alcàsser i Picassent, amb un pressupost de 5,7 milions d'euros.
Metrovalència recupera els seus horaris i freqüències habituals després de l'estiu
Aquest divendres també es recupera la freqüència en el nombre de metros i tramvies de Metrovalència en circulació, una vegada conclòs el període estival en el qual es va adequar l'oferta a la demanda.
Segons la conselleria, els nous horaris que entren en vigor permeten augmentar el nombre d'unitats en circulació, atés que a l'estiu, sobretot a l'agost, es produeixen menys desplaçaments per la xarxa de metro i tramvia, cosa que comporta una disminució del servei.