El Ministeri de Consum investigarà les publicacions d''influencers' per a evitar la publicitat enganyosa
Es tracta que el comerç en línia siga igual de segur i oferisca les mateixes garanties a les persones consumidores que el presencial
El Ministeri de Consum investigarà les publicacions d'influencers i creadors de contingut per a determinar si compleixen amb la legislació de la Unió Europea sobre pràctiques comercials deslleials. L'objectiu és evitar la publicitat enganyosa.
La investigació, en la qual participaran també algunes comunitats autònomes, es durà a terme en diferents països de l'Espai Econòmic Europeu i estarà coordinada des de l'Oficina d'Enllaç Única de la xarxa de Cooperació per a la Protecció del Consumidor (CPC) de la Direcció General de Consum.
En les pròximes setmanes, la Comissió Europea (CE) i les autoritats nacionals de la xarxa de CPC examinaran les publicacions d'influenciadors i creadors de contingut per a comprovar si compleixen amb les obligacions legals de les directives europees sobre pràctiques comercials deslleials i comerç electrònic.
Segons el ministeri d'Alberto Garzón, busquen que el comerç que té lloc en línia siga tan segur com el presencial i, també, que oferisca les mateixes garanties a qui consumeix.
Influencer Legal Hub
I, per a això, la CE ha llançat també l'Influencer Legal Hub, un espai en el qual figura informació sobre la legislació europea en l'àmbit de la protecció al consumidor i on els , on els influenciadors poden conéixer les seues obligacions legals; en particular, quan, on i com poden divulgar missatges publicitaris en les xarxes socials i quins drets tenen les persones consumidores quan compren productes o serveis.