La NASA mostra l'avió zero emissions que prepara amb Boeing
La creació de la nau serà una fita clau per a poder frenar el creixement de les emissions de CO₂ en el futur i aconseguir l'objectiu de les zero emissions netes el 2050
La NASA ha publicat aquest dijous una recreació de l'X-66, l'avió zero emissions que l'agència espacial prepara amb el fabricant d'aeronaus Boeing perquè els Estats Units aconseguisca arribar a emissions nul·les en l'aviació el 2050. L'aspecte de la nau es caracteritza per unes ales extrallargues i primes, estabilitzades per puntals diagonals, conegudes com Transonic Truss-Braced Wing, a més d'altres avanços en el sistema de propulsió, en els materials i en l'arquitectura de sistemes.
Aquesta nova configuració, segons comparteix la NASA, podria reduir fins a un 30% el consum de combustible i les emissions en comparació amb els avions de la seua classe que operen en l'actualitat. El treball de Boeing i la NASA està emmarcat en el projecte Demostració de vol sostenible (Sustainable Flight Demonstrator, en anglés), que entra en les primeres fases de producció de l'X-66 amb l'objectiu de provar-lo i fer-lo volar a escala real. Aquest projecte pretén crear "una nova generació d'avions de corredor únic més sostenibles" que, com apunta la NASA, és "el cavall de batalla de les aerolínies de passatgers de tot el món".
En aquest sentit, l'agència considera que l'X-66 és una peça clau de l'Associació Nacional de Vol Sostenible de la NASA, a través de la qual l'agència pretén "protegir el medi ambient, fer créixer l'economia estatunidenca i oferir noves innovacions al públic viatger". Boeing va transportar l'avió MD-90 –que es convertirà en l'X-66– a les instal·lacions de Palmdale (Califòrnia) l'any passat, on va desmuntar els motors per a començar les modificacions.
La NASA apunta que la creació d'aquest avió serà un assoliment clau per a garantir la possibilitat de frenar el creixement de les emissions de CO₂ en el futur i aconseguir l'objectiu de les zero emissions netes el 2050, un fet que significaria mantindre el calfament global en 1,5 graus centígrads.