Noves mesures per a descongestionar les ITV: una línia per a vehicles sense cita i un web que evita la revenda

La nova plataforma obligarà a fer el pagament per a confirmar la reserva amb la intenció de posar fre a l'especulació

Un treballador d'una estació de la ITV dona instruccions a un conductor, en una imatge d'arxiu / Europa Press
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
21 de maig 2024 - 15:02 Actualitzat: 22 de maig 2024 - 12:58

Una línia per a atendre vehicles sense cita prèvia i un nou web que permeta pagar en el moment de reservar la cita per a evitar la revenda. Són dos de les iniciatives que ha anunciat la consellera d’Indústria, Nuria Montes, després de reunir-se amb el president de l'Associació Valenciana de Consumidors (Avacu), Fernando Moner, davant les repercussions que està tenint en els usuaris el col·lapse de les estacions que validen la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), després de la reversió al sistema públic.

Estes iniciatives s’afigen a les ja anunciades en el pla de xoc per a descongestionar el servei, entre les quals hi ha la contractació de 90 empleats fixos i 250 nous inspectors. Pel que fa a l’atenció sense cita prèvia que, en una primera etapa serà per als vehicles professionals, i en una posterior per a particulars. La previsió és que entren en funcionament “abans de final de maig”, amb disponibilitat en les tres províncies, encara que no s’ha concretat en quines estacions es donarà este servei.

Paral·lelament a la mesura, Nuria Montes ha avançat que s’implantarà una plataforma de pagament per a abonar la ITV en el moment de la reserva de la cita prèvia amb l'objectiu d’acabar amb l’especulació en les cites. També s’habilitarà un nou web, que estarà operativa en dues setmanes.

Respecte a la revenda de cites, ha explicat que Sitval ha detectat que l'actual web, "pràcticament d'estar per casa", la tombe "cada dues per tres", i en concret la setmana passada va patir un atac informàtic pel qual va haver-hi més de dos milions d'entrades que no corresponen a l'ús domèstic.

El pirateig informàtic permet que hi haja organitzacions que puguen crear un sistema de reserva amb matrícules, però Sitval, la societat pública que gestiona les ITV, està intentant detectar fraus com este. Per a dificultar la revenda de cites, de fet, s’haurà de pagar prèviament en el moment de reservar de la cita. L'usuari haurà d'aportar la matrícula i la titularitat del vehicle, i es podrà pagar per tots els mitjans habituals.

Mantindre el vehicle a punt

El president d'Avacu, en declaracions a À Punt, ha recomanat els afectats pel col·lapse de les ITV, que no troben cita per a passar-la, en primer lloc, que la màxima responsabilitat de mantindre el vehicle en condicions és dels conductors, donat que la ITV “és només una certificació que està en condicions”, i, d'una altra banda, ha aconsellat a aquells que es puguen veure afectats pels retards a l’hora d’aconseguir una cita que guarden tota la documentació.

Respecte a la possibilitat de presentar reclamacions, el president d’Avacu ha apuntat que possibilitat de reclamar, per exemple, una multa per no haver pogut aconseguir una cita per a la ITV n'hi hauria; ara bé, una altra cosa és que valga la pena. “Una multa, es pot recórrer? Es podria. Val la pena? S'hauria de veure. El més important és que el vehicle estiga en condicions”, remarcava en declaracions a À Punt. 

També et pot interessar

stats