Les obres de condicionament de la N-232 al port de Querol ja s'han executat al 75%
El ministre Ábalos i president Puig visiten les actuacions, que milloraran la connexió entre l'interior i la costa de les comarques del nord.
Les obres de condicionament del port de Querol (Morella) en el tram de la carretera N-232 que està desenvolupant el Ministeri de Transports amb un pressupost de 42,3 milions d'euros avancen a bon ritme i ja s'han executat al 75%. Així ho ha confirmat el ministre del ram, José Luis Ábalos, que s'ha desplaçat aquest dijous al punt en què s'estan realitzant les actuacions acompanyat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a supervisar-ne els progressos.
Els treballs, que afecten un tram de huit quilòmetres a la N-232 i s'inclouen dins del corredor Cantàbric-Mediterrani, permetran millorar la connexió entre l'interior i la costa de les comarques valencianes més septentrionals en eliminar 68 revoltes de la via, fet que reduirà considerablement la durada del trajecte.
El ministre Ábalos ha remarcat la importància de les obres perquè suposen una notable millora en la seguretat, ja que es tracta d'un trajecte de carretera “molt complicat”. “Millorarem la seguretat vial en conjunt en passar d'una carretera amb un carril per sentit, sense voral, a una calçada que tindrà un carril addicional per a vehicles lents en l'ascens al port”, ha explicat.
Per la seua part, el president Ximo Puig ha recordat que aquesta intervenció és una reivindicació històrica del veïnat de la zona. La nova infraestructura, ha assenyalat, els aproparà més a les grans ciutats litorals i això ajudarà a minvar els efectes del despoblament a la comarca dels Ports. També suposarà una important via d'entrada a la Comunitat Valenciana des d'Aragó, ha apuntat el cap del Consell.
Les obres de la N-232 van començar l'estiu del 2017 i previsiblement finalitzaran el primer trimestre de 2022, segons estimacions del govern espanyol. Al final de gener es van col·locar les últimes bigues de la part més baixa del traçat mentre es preparava la intervenció del que serà el viaducte més gran, el que salvarà el desnivell del barranc de la Bota i culminarà el projecte.