Directes
Ara en la televisió
EMERGENTS

Avanç preliminar per a suprimir el pas a nivell d’Alfafar: Adif instal·la mesuradors del trànsit per a fer el projecte

S’han col·locat uns aparells per a estudiar el trànsit ferroviari i com afecta el veïnat

Un dels aparells instal·lat per Adif i que permet comptabilitzar el trànsit, tant ferroviari com rodat, que passa diàriament pel pas a nivell d'Alfafar / À Punt NTC

Després de dècades d’espera, el veïnat d’Alfafar i Sedaví comença a creure que l’eliminació del mortífer pas a nivell que travessa aquestes poblacions serà algun dia una realitat. És només un tràmit dels molts que encara hi queden, però el fet que haja començat a fer-se l’estudi de l’impacte que té el pas a nivell en la zona que travessa, un document que és el pas inicial per a la redacció del projecte, dona esperança al veïnat que ha vist com 76 persones han perdut la vida en aquestes vies, l'última a l'abril passat.

Per a tirar avant aquest estudi, Adif, l’administrador de les infraestructures ferroviàries, ja ha instal·lat uns mesuradors que permetran monitorar el trànsit ferroviari i, sobretot, l'impacte que ocasiona en la vida del veïnat dels dos municipis més afectats. Gràcies als aparells que mesuraran la intensitat del trànsit ferroviari, s’obtindran dades de l'impacte sonor, visual i també de les freqüències de pas i de baixada de barreres.

“Sembla que ja veiem la llum. Estem lluitant pel soterrament, perquè tindre un pas a nivell així és tercermundista”, admetia María Martínez, integrant de la plataforma pel soterrament de les vies.

Per aquest pas a nivell, passen tots els trens de rodalia provinents de Gandia i de Xàtiva, així com els regionals que venen de les comarques del sud i, fins i tot, alguns de llarg recorregut procedents de Madrid. S'hi comptabilitzen diàriament més de 250 combois. Pel que fa als cotxes, cada dia travessen aquestes vies uns 1.400 vehicles. 

l’Horta Mobilitat

També et pot interessar