Directes
Ara en la televisió
LA VIA VERDA

Phil González: "Instagram va més enllà de les fotos, aglutina experiències de vida"

El fundador de la comunitat més gran del món d'"instagramers" reflexiona sobre el predomini creixent de la imatge en les xarxes socials.

Imatge: Pablo Gil

Amb 800 milions d'usuaris i més de 100 milions de fotografies pujades cada dia, Instagram és la xarxa social de moda en l'àmbit mundial. Phil González, creador de la comunitat de fans d'Instagram més gran del món, ha presentat a València el llibre Instagram y más, una obra en la qual reflexiona sobre el gran creixement que ha experimentat aquesta plataforma durant els últims anys i que evidencia el triomf absolut de la imatge sobre el text.

L'acte, que ha congregat a la seu d'Iberdrola de la ciutat de València quasi un centenar de fans d'aquesta ferramenta, sorgeix a iniciativa del col·lectiu d'instagramers València. Els assistents han pogut intercanviar experiències sobre Instagram amb González en una jornada en la qual han participat personalitats tan destacades en el món de les xarxes socials com Carlos Fernández Guerra, el conegut community manager de la Policia Nacional que actualment és responsable del departament de Digital i Social Mèdia d'Iberdrola.

"Instagram no es queda solament en les fotos, sinó en tota la vida que hi ha al seu voltant", ha assenyalat González en declaracions a À Punt Mèdia. El potencial d'aquesta xarxa és un element d'estudi constant per a l'influencer, que compta amb més de 263.000 seguidors en el seu perfil. Una xarxa que, com remarca, va més enllà de les imatges i té el poder d'aglutinar moltes experiències de vida.

Perquè Instagram és més que instantànies, és una aplicació que respon a les necessitats de la societat oferint contingut ràpid de consumir, d'entendre i de disfrutar: "Com a usuaris el que volem és veure imatges, fotografies, vídeos... No volem llegir tant com abans, i a més busquem que el contingut siga instantani", explica.

González també ha reflexionat sobre com la plataforma ha canviat els hàbits de vida de les persones impulsant, a través de les imatges, nous fenòmens socials que han guanyat molta popularitat en els últims anys. Alguns més coneguts, com el retorn de la moda vintage i el gust per l'antic, o el moviment runner; i altres més innovadors com el moviment foodie, que fa referència als aficionats a la gastronomia que comparteixen fragments de les seues experiències culinàries a través d'Instagram.

Una fàbrica de valors i emocions, en definitiva, que aconsegueix transcendir l'estètica de la fotografia per a establir noves formes d'interpretar la realitat quotidiana dels usuaris i usuàries.

També et pot interessar