Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA

La policia decomissa 200.000 historials de pacients d'iDental a la Comunitat Valenciana

Aquests documents suposarien una prova perquè els afectats suspengueren els pagaments a les financeres.

Els historials poden servir de prova perquè els afectats suspengueren els pagaments a les financeres.

La Policia va desenvolupar, divendres, una operació ordenada pel jutjat d'instrucció número 5 de l'Audiència Nacional en les clíniques iDental de la Comunitat Valenciana, entre altres comunitats autònomes, per poder rescatar els historials mèdics dels pacients afectats pel tancament d'aquests centres.

A la Comunitat Valenciana, el nombre d'expedients de pacients supera els 70.000 a la clínica de València, 70.000 a la d'Alacant i 10.000 a la de Betxí. A Castelló, i sense dades concretes encara sobre els historials trobats a Alfafar i Elx, fonts de la Conselleria de Sanitat asseguren que la xifra total supera els 200.000.

La Direcció General d'Alta Inspecció de la Conselleria de Sanitat organitzarà ara els historials per poder lliurar-los als usuaris o afectats de les clíniques iDental que els sol·liciten.

Segons les declaracions del president de la Unió de Consumidors de València, Vicente Inglada, que ha concedit hui dia 7 d'agost, una entrevista al programa Les notícies del matí de la ràdio d'À Punt, gràcies a aquests historials: "Si els afectats volen suspendre els pagaments a les financeres, aquests documents poden suposar una prova perquè puguen fer-ho".

A més, Inglada ha explicat que els organismes competents podrien tardar molt de temps a gestionar tota aquesta informació, i ha demanat paciència: "La situació ha de ser de tranquil·litat perquè són tants els papers que hi ha, que hi ha molt a fer per part dels inspectors. Demanem tranquil·litat i paciència als afectats perquè tardarem molt".

El tancament de les clíniques iDental ha afectat milers de pacients en 24 ciutats espanyoles, tantes com seus tenia l'empresa, fins al punt que el jutge de l'Audiència Nacional, José de la Mata, va decidir assumir la investigació pel presumpte frau.

Segons les investigacions, les clíniques oferien tractaments odontològics a persones d'ingressos mitjans o baixos amb finançament per entitats de crèdit. iDental actuava com a intermediari i com a beneficiari directe dels fons. El client era el deutor per a l'entitat financera, mentre que iDental quedava lliure de qualsevol responsabilitat, fora del tractament.

Una vegada que iDental cobrava el total del que s'havia finançat i el client començava a pagar les quotes, les denúncies de perjudicats assenyalen que, o bé no s'iniciava el tractament amb disculpes i anul·lacions de cites, o s'iniciava i, a aquesta pràctica, seguien denúncies de mala praxi.

També et pot interessar