Presó provisional per a un jove de 29 anys que tenia més de 7.000 arxius de contingut pedòfil

La Policia Nacional va començar a investigar després de la denúncia de la mare d'una menor d'edat, que era familiar de l'arrestat

Imatge d'arxiu de la Policia Nacional
Imatge d'arxiu de la Policia Nacional / Europa Press

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 29 anys, per a qui s'ha decretat ja l'ingrés en presó, que tenia més de 7.000 arxius de contingut pedòfil. El cas es va començar a investigar després de la denúncia de la mare d'una menor d'edat que, a més, era familiar de l'arrestat. El fet de pertànyer al cercle familiar de la víctima li permetia acudir al seu domicili i aprofitar per a accedir al compte de la xiqueta d'una aplicació de missatgeria instantània per a comunicar-se amb ella des d'altres dispositius i sol·licitar-li imatges de caràcter sexual. El detingut va arribar a gravar-la mentre dormia.

Segons informa la Policia, les investigacions van començar amb la denúncia d'una mare, en la qual manifestava que una persona estava contactant amb la seua filla menor d'edat a través d'una aplicació i li demanava imatges nua, tot això fet des del mateix número de telèfon de la menor.

El Grup de Ciberdelinqüència de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València es va fer càrrec de les investigacions, i centraren les sospites en l'entorn familiar de la víctima, atés que el presumpte autor tenia accés al compte vinculat a la víctima amb què contactava amb ella des d'altres dispositius. Una vegada analitzada tota la informació recaptada i després de l'anàlisi de la tauleta de la menor, es va concloure que el compte s’estava utilitzant des de dos dispositius diferents de la tauleta, aprofitant el moment en què els pares de la xiqueta no estaven al domicili, per a dur a terme la conducta il·lícita coneguda com a grooming.

Els agents van aconseguir identificar el presumpte autor dels fets, confirmaren que pertanyia a l'entorn familiar de la víctima i entraren al seu domicili per a fer un escorcoll. Com a resultat del qual, van detindre l’home i localitzaren en un dels dispositius gran quantitat d'arxius fotogràfics i audiovisuals d'índole sexual en els quals s'apreciava la menor. A més, els agents van descobrir altres imatges de xiquetes que mostraven les seues parts íntimes i duien a terme pràctiques sexuals.

Durant l'escorcoll, els agents van intervindre un telèfon mòbil, un ordinador de sobretaula i dos discos durs i van trobar després de la seua anàlisi 7.225 arxius de contingut pedòfil, entre els quals hi havia 115 vídeos sexuals remesos per la menor i 65 gravats per l'autor mentre la víctima dormia. El detingut, sense antecedents policials, després de passar a la disposició de l'autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes d'assetjament sexual (grooming), tinença de pornografia infantil i revelació de secrets, ha ingressat en presó provisional.

També et pot interessar

stats