Problemes d'abastiment de les begudes alcohòliques més populars a les zones d’oci
El motiu són els actuals problemes de distribució derivats del Brexit, però també pel transport o l'escassesa de vidre i altres matèries primeres en tot el món, i tot a dos mesos de Nadal
Amb la relaxació de les mesures preventives de la Covid-19, quan augmenta el moviment als bars, pubs i a les discoteques, els responsables d’aquests establimets es troben amb un nou entrebanc: la falta d'algunes begudes alcohòliques.
Es tracta de les marques més consumides de ginebra, vodka i, fins i tot, caves i vins. Aquests productes estan exhaurits i per diverses raons: des de problemes de distribució derivats del Brexit fins a entrebancs amb el transport o l'escassesa de vidre i d’altres matèries primeres en tot el món. És el que ha explicat el gerent del grup de distribució Bañó Orbezo, Raúl Bañó.
El Brexit està darrere de l'escassetat de ginebres o de whiskys d'origen britànic. Però el problema de desabastiment va més enllà. L'escassesa de matèries primeres i l'augment dels costos del transport i de l'energia són la tempesta perfecta. Segons Raúl Bañó, no hi ha vidre, i per tant no hi ha prou botelles, però el principal problema és el transport.
Un desabastiment que també afecta les begudes gurmet, com ara vins i caves. Segons ha explicat Javier Monedero, gerent de la distribuïdora Dicoval, en aquesta etapa de la pandèmia "se n’ha multiplicat per dos o per tres el consum en l'àmbit mundial, i com que alguns són productes de bodegues limitades…”.
Per exemple, s'ha esgotat el Moët Chandon. Però també falten alguns vins espanyols i estem a les portes de Nadal. Segons ell, a Nadal algunes persones no trobaran el que busquen. En canvi, els restauradors són optimistes.
La restauració és més positiva que els distribuïdors
A diferència de la distribució, Tino Aracil, gerent del restaurant Peamflo de Picanya, ho té prou clar. Considera que hi ha alguna marca "que està un poc abandonada que ara es pot aprofitar de la situació". Luis Padilla, propietari del Pub Radiocity de València, opina de la mateixa manera: “Si falta alguna marca, doncs en buscarem una altra", però, segons diu, hi haurà de tot: rom, ginebra, vodka, whisky, cervesa i vi. Això sí, el sector recomana aprofitar el moment per a provar marques noves.