Prorroguen sis mesos més la instrucció de la mort de dos xiquetes en un castell unflable de Mislata
El jutjat entén que és possible que calga fer noves diligències d'investigació, a sol·licitud de l'acusació particular, per a dirimir la possible responsabilitat de l'Ajuntament de Mislata
El jutjat de primera instància i instrucció número 4 de Mislata, l'Horta Sud, ha prorrogat sis mesos més el termini d'instrucció del succés ocorregut el 4 de gener del 2022 en el qual van morir dos xiquetes i set van resultar ferides en un castell unflable que es va envolar per una forta ràfega de vent.
El jutjat entén que és possible que calga fer noves diligències d'investigació, a sol·licitud de l'acusació particular, per a dirimir la possible responsabilitat de l'Ajuntament de Mislata, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
Eva Roz, mare de Vera, una de les dos xiquetes mortes, ha publicat este missatge en el seu compte de la xarxa social X: "Es compliran tres anys del pitjor dia de les nostres vides i tenim igual de clar que la mort de la nostra filla en el maleït unflable de la fira de l'Ajuntament de Mislata no va ser un accident. Ho demostrarem, malgrat que pese i incomode a qui incomode".
Roz lamenta que ha acabat "un altre any sense respostes i es pregunta "per què es permetia continuar muntant fira a Mislata a un tipus sense papers, ni treballadors d'alta i amb un ample historial d'accidents". La mare de Vera qüestiona, també, "per què ningú de l'Ajuntament va supervisar l'informe de l'enginyer del firaire propietari del castell unflable".
Investigats
El jutjat número 4 de Mislata dirigeix esta investigació en la qual consten com investigats el propietari i un altre responsable del castell unflable, l'enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d'eixa atracció firal i el tècnic municipal que va autoritzar el muntatge de la fira.
L'últim informe pericial incorporat a la causa constata que la instal·lació de la fira estava en un lloc diferent del qual constava en el projecte que va ser presentat a l'Ajuntament. En conseqüència, les atraccions estaven en un lloc distint i en un orde no previst, sense que hi haja constància que s'elaborara un plànol d'emplaçament real de les atraccions, i malgrat estes "modificacions substancials", indica l'informe, l'"Ajuntament va autoritzar la instal·lació de la fira".
En les possibles causes de l'accident, l'anàlisi pericial coincideix amb els informes policials que ja consten en la causa i assenyala una ratxa superior a 70 quilòmetres per hora, ancoratges insuficients i en mal estat de conservació i deficiències en la supervisió de la instal·lació.