“Quedar millor”: la campanya d’Asindown per a portar la inclusió “al següent nivell”

L’Associació Síndrome de Down de València llança una guia amb set passos per a “passar de la imatge a l’acció” en el Dia Mundial de la Síndrome de Down

“Quedar millor”: la campanya d’Asindown per a portar la inclusió “al següent nivell”
Reproductor de vídeo està carregant.
Temps reproduit 0:00
Durada total 0:00
Carregat: 0%
Tipus de seqüència EN DIRECTE
Temps restant 0:00
 
1x
  • Capítols
  • Desactivar descripcions, seleccionat
  • desactivat, seleccionat
    “Quedar millor”: la campanya d’Asindown per a portar la inclusió “al següent nivell”

    L’Associació Síndrome de Down de València ha llançat la campanya “Quedar millor” pel Dia Mundial de la Síndrome de Down, una iniciativa que convida a “passar de la imatge a l’acció” per tal de “portar la inclusió al següent nivell”. Perquè, com afirmen, “parlar d’inclusió queda bé, però fer-la realitat, queda encara millor”.

    Per a aconseguir-ho, la campanya planteja una guia formada per set senzills passos que fan una crida a l’acció i que també proposen exemples per a “Quedar millor” en compte de només “quedar bé”. Així, assenyala que “posar persones amb la síndrome de Down en un anunci, una foto d’empresa, en la web de l’escola o en la campanya d’un polític, queda bé. Però en ocasions, darrere d’això” —incideix— “no hi ha més fi que oferir una imatge inclusiva. Quedar bé.”

    “Quedar millor”

    La breu guia creada per l’associació ens acompanya en una reflexió sobre com actuem i ens relacionem amb les persones amb la síndrome de Down, la qual busca “portar l’aposta per la inclusió “al següent nivell”.

    D’esta manera, assenyala que “apostar per la inclusió” d’este col·lectiu i “visibilitzar-lo en la foto d’empresa, de l’escola o del polític”, és positiu pel fet de visibilitzar la diversitat i “queda bé”, però queda millor “que es posen a la disposició del col·lectiu els recursos necessaris a les escoles i les empreses, que els polítics posen en pràctica polítiques inclusives o que es donen les mateixes oportunitats de joc en els esports més que incloure'ls en la foto dels equips”.

    “Entendre i valorar que, a pesar que som diferents, tenim els mateixos drets, queda millor”, afirma la campanya que demana “garantir els drets de totes les persones centrant-nos a acceptar i respectar les diferències”. També demana que la inclusió “no sàpia de cares” perquè de vegades la contractació a les empreses va lligada a clixés de “tendresa” o d’aparença, establint uns preceptes que porten a la discriminació. Així mateix, incideix que “la inclusió és parlar-los directament i adaptar les paraules, si cal”, però no fer-ho “a la mare o a un amic”, entenent així el treball d’estes persones cada dia “per a créixer en la seua autonomia”.

    Autonomia i ferramentes per a ser independents

    “Apostar per la meua autonomia, queda millor”. Així convida la guia a oferir les ferramentes a les persones del col·lectiu per a ser independents, prendre les seues pròpies decisions i viure on trien, perquè “la inclusió no és cuidar-les sempre”, sinó “donar les eines per a decidir com volen viure”. 

    En esta línia, “afavorir una vida sentimental i sexual plena, queda millor”. Per a fer-ho la guia demana una “educació sexual clara i adaptada, sense tabús ni silencis incòmodes, amb naturalitat i sense jutjar”. Per a acabar, la guia demana “adaptar el llenguatge i els mitjans per a una verdadera inclusió” amb un “llenguatge senzill, directe i amb frases concretes”. La campanya mostra casos d’èxit com les empreses Ikea, Aquaservice o l’escola de cuina La Mare Que Va.

    Asindown

    Amb més de trenta anys d’història, Asindown va començar el 1989 com una associació de la síndrome de Down a València. Fundada per famílies amb fills del col·lectiu, l'objectiu d’esta associació és acollir-les, donar-los un suport i acompanyament durant totes les etapes de la vida, així com promoure el moviment associatiu amb la missió de crear un món més inclusiu. A través de diferents serveis i projectes, es promouen tots els mitjans necessaris per a aconseguir el desenvolupament integral i la plena inclusió de les persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual.

    També et pot interessar

    stats