Directes
Ara en la televisió
CIUTATS DESAPAREGUDES
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Els radars de la DGT en la Comunitat Valenciana són els segons més actius, amb 447.470 denúncies en 2022

El president de l’AEA demana revisar la política d'aquests sistemes de control de velocitat, convertits “en instruments de recaptació”

Imatge captada pel radar Pegasus l'any 2018 / DGT

La Comunitat Valenciana és la segona autonomia on més denúncies van registrar els radars de la Direcció General de Trànsit (DGT) durant l’any passat, un total de 447.470. Només supera aquesta dada Andalusia i suposen un 12 % del total del país, segons ha revelat un estudi realitzat per l'organització de defensa dels conductors Automobilistes Europeus Associats (AEA).

En total, els 1.000 radars de la DGT han formulat quasi quatre milions de denúncies en 2022 a Espanya, un 21,2% més respecte a l'any 2021. L'estudi també destaca que el 28% dels registres els van arreplegar només cinquanta radars, dels quals 33 ja apareixien en el rànquing de cinemòmetres més actius de l'any anterior.

D'altra banda, l'AEA ha advertit sobre els radars que han incrementat “exponencialment” la seua activitat i ha posat com a exemple el radar situat en el quilòmetre 37 de l'A-381 (en l’autovia Jerez - Los Barrios) en el terme municipal d’Alcala de los Gazules (Cadis), que ha passat d’arreplegar 17.666 denúncies en 2021 a 68.321 en 2022.

“La DGT hauria de replantejar-se la seua política de radars, ja que no s'està aconseguint l'objectiu d'evitar els excessos de velocitat ni els accidents, s'han convertit en mers instruments de recaptació”, ha detallat el president de l'AEA, Mario Arnaldo. El nombre de denúncies formulades són “majoritàriament” en autopistes i autovies, no en les carreteres secundàries, on es produeixen el 70% dels accidents amb víctimes.

També et pot interessar