Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les "greus incidències" als Avlo

Els passatgers del tren València-Madrid parat durant més de dos hores este dilluns es van veure obligats a trencar les finestres per la calor

Un tren Avlo a l'estació de Joaquim Sorolla / Rober Solsona / Europa Press

Renfe ha anunciat que demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les "greus incidències tècniques" que estan registrant els nous trens Avril (S106) després de l'estrena el passat mes de maig en les vies espanyoles i després d'acumular anys de retard en la seua entrega.

En concret, un tren Avlo que viatjava des de l'estació Joaquim Sorolla de València a l'estació madrilenya de Chamartín Clara Campoamor va patir este dilluns una avaria en el sistema d'alimentació elèctrica en entrar a la seua destinació. Els passatgers van estar dos hores i vint minuts a fosques, sense aire condicionat i amb altes temperatures.

Alguns van optar per trencar les finestres per tal d'escapar de l'excessiva calor que es patia a l'interior del tren. Renfe ha publicat un comunicat en el qual "lamenta i demana disculpes a tots els seus viatgers per la situació viscuda".

Incidències "des del primer dia"

Esta nova avaria s'uneix a l'increment d'incidències tècniques en els trens S106, pel qual Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Actualment, Renfe està quantificant el malbé reputacional i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades d'estos trens Avril.

Renfe defén que ja ha demanat en repetides ocasions una solució immediata a les incidències que s'han succeït "des del primer dia de la circulació dels trens, el passat 21 de maig", ha informat.

Estes compensacions se sumarien a les indemnitzacions de més de 167 milions d'euros que Renfe hauria demanat ja a Talgo pels continus retards en l'entrega dels trens Avril.

Informe de fiabilitat

En este sentit, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l'operació global de la sèrie 106 de Talgo, amb l'objectiu de prendre mesures d'ajust operatiu arran de les incidències succeïdes des de la seua posada en marxa.

"Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l'inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament de la sèrie 106, i es reservaran el dret d'iniciar tantes actuacions com siguen necessàries contra el grup Talgo per a defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels seus usuaris", adverteix.

També et pot interessar