El repte de trobar joguets no estereotipats

La meitat dels anuncis protagonitzats per xiquetes estan vinculats amb cosmètica, mentre que els xiquets, amb professions com pilot o policia

El repte de trobar joguets no estereotipats / À Punt NTC

Un estudi de l'Institut Tecnològic AIJU assegura que el 64% de les famílies troba amb facilitat joguets no estereotipats. El mercat evoluciona, però els professionals asseguren que encara queda camí per recórrer. 

Un equip d’À Punt ha entrat en una jogueteria tradicional i sembla que tot continua igual, amb prestatgeries dividides per gènere. Tot i això, la situació està canviant, ja que la publicitat i el màrqueting busquen molt lentament aquest canvi de percepció. 

L’estudi de l'Institut AIJU, dedicat al joguet i l'oci, apunta que el percentatge de famílies que han comprat figures d'acció a xiquetes és del 48%. L'evolució del sector és palpable, però cal no abaixar la guàrdia. Des del sector professional de la pedagogia i la psicologia diuen que s'ha aconseguit frenar la manifestació de rebuig social. Tot i això, encara queda camí per recórrer.

Segons un estudi de l'Institut de la Dona, que depén del govern central, vora un 40% dels anuncis mostren a les xiquetes productes relacionats amb la bellesa i la cosmètica, mentre que els dirigits a xiquets es relacionen amb professions com pilot, policia o militar. 

També et pot interessar

stats