El restabliment de Metrovalència començarà pel tramvia la setmana de l'11 de novembre

La xarxa s'obrirà en tres fases, l'última serà el trajecte sud de la línia 1

Vista de la destrossada estació de metro a Paiporta, este divendres.
La destrossa de l'estació de metro a Paiporta, este divendres / EFE/Biel Aliño

La reobertura de la xarxa de Metrovalència, tancada a causa dels greus efectes de la DANA a la província de València, començarà per les línies del tramvia, que es calcula que podran tornar a estar en funcionament a partir de la setmana de l'11 de novembre.

La previsió és reobrir la xarxa de Metrovalència de manera progressiva en tres fases. Per això, el personal de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i el personal de la Conselleria d'Infraestructures ha començat a treballar per a crear un nou lloc de comandament que coordine el servei.

Les actuals instal·lacions de la seu central de l'empresa pública, al sud de València, van patir danys greus tant als tallers com a les oficines, a més del lloc de comandament, que ha quedat inoperatiu. Per este motiu, se n’establirà un nou a la seu de Machado per a poder controlar les línies del tramvia.

De manera paral·lela, es treballa en la restauració de les línies 3, 5 i 7 del metro, que es podran reobrir en una segona fase, ja que esta part de la xarxa ferroviària de Metrovalència no presenta danys significatius i una vegada restablit el sistema de control central podria recuperar-se "a mitjà termini".

El tram comprés entre Sant Isidre i Castelló, el trajecte sud de la línia 1, és el més afectat, "amb greus desperfectes", tant a la via com a la catenària, han assenyalat este divendres fonts de Metrovalència. Per això, esta línia 1, que comparteix trajecte amb la 2 i la 7, és la que més tardarà a recuperar-se. Ara es dissenya un nou mapa de transport per carretera per a garantir la mobilitat dels municipis afectats, segons les mateixes fonts.

També et pot interessar

stats