La Ribera vigila de prop el riu Magre després que Forata allibere més aigua

L'embassament de Buseo estava a primera hora al 54% de la capacitat i ha passat a desaiguar un 30% més per precaució

El riu Magre, al seu pas per Guadassuar / À Punt NTC

El temporal de pluges que assota la Comunitat Valenciana des del cap de setmana passat va a menys, però el cabal dels rius i barrancs no. A la Ribera vigilen de prop el riu Magre, que baixa carregat després que Forata ha començat a alliberar més aigua per les comportes. L’Aemet ha rebaixat a groc l'avís al litoral de València i Castelló i l’ha retirat a Alacant, però el Centre de Coordinació d’Emergències insisteix que es manté la precaució.

L'atenció de hui l'acaparen els embassaments. La Conselleria d'Agricultura ha assegurat que no hi ha perill de desbordament a la presa de Buseo, que ha tingut Sot de Xera tota la nit en suspens. A primera hora estava al 54% de la capacitat i ha passat a desaiguar un 30% més per precaució. Allí la dana els va deixar sense ponts i ara l'aigua ha negat dos dels tres passos provisionals que tenien. A més, el trencament d'una canonada, que havien reparat després de la dana, els ha tornat a deixar sense aigua corrent. L'Ajuntament ha omplit una cisterna de 32.000 litres per a ús domèstic i ha repartit aigua embotellada.

Un ull posat a Buseo i l'altre a Forata, el desembassament es notava a Carlet i a Guadassuar, on el Magre baixava amb més força. Aigües més avall, a Algemesí, el Magre també va més ple.

Tampoc afluixa el riu de Bunyol, afluent del Magre, que ha acabat de destrossar un pont ja danyat per la dana del 29 d’octubre. A la Canal de Navarrés, on més ha plogut en les últimes hores, el riu de Sellent manté tallat l'accés a més de 25 rambles i barrancs. A l'Horta Sud no deixen d'aguaitar el barranc de Poio, més pel record fatal del dia de la dana que pel volum que este matí baixava pel barranc, que es mostrava amb un cabal baixet.

Pel que fa a les comarques del nord, les preses d'El Regajo i d'Algar continuen desaiguant al Palància, mentre que les d'Ulldecona i l'Alcora aboquen aigua pel sobreeixidor.

Emergències insta a mantindre la precaució al voltant dels llits i barrancs

En la roda de premsa després del Cecopi, la secretària autonòmica d'Emergències i Interior, Irene Rodríguez, ha fet menció especial a la situació prevista per als pròxims dies: encara que les prediccions canvien o es desescale l'emergència, “els llits estaran més crescuts del normal i, per tant, s'ha de mantindre la recomanació dels primers dies sobre el tall d'accessos a llits i barrancs”. Una recomanació a la població “perquè es mantinga de manera contínua i constant durant els pròxims dies, independentment que estiga vigent l'emergència, perquè no preocupa l'actual nivell que tenen els llits i embassaments, però sí que és més alt del que és normal i cal vigilar-los i continuar parant atenció”, ha afirmat.

“Continuem demanant precaució, prudència i col·laboració a la ciutadania, especialment a la zona de la dana, on és important reduir la mobilitat per la seua vulnerabilitat i mantindre estes qüestions de manera preventiva”, ha insistit la secretària autonòmica.

També et pot interessar

stats