Rodalia de València incorpora la devolució ràpida de bitllets en cas de retards
Els afectats seran recompensats amb un viatge addicional per al mateix trajecte.
Renfe implanta la “Devolució Xpress” en els serveis de rodalia del nucli de València a partir d’aquest dijous. La companyia estableix un compromís de puntualitat amb els viatgers indemnitzant-los en cas que arriben al seu destí amb un retard superior a 15 minuts, sempre que no es dega a causes de força major alienes a l’explotació ferroviària.
Els afectats seran recompensats amb un viatge addicional per al mateix trajecte. La sol·licitud es pot tramitar en taquilles i en màquines de venda durant un mes a partir de l’endemà a la incidència.
A més, per a millorar l’atenció al client s’ha ampliat les funcionalitats de l’aplicació mòbil Renfe Rodalia, que proporciona informació personalitzada sobre horaris, accessibilitat de trens i estacions. Aquesta aplicació indica en temps real els minuts que falten per a l’eixida de les pròximes circulacions i en quina andana es troba el tren. Els viatgers poden seleccionar línies favorites i comprar bitllets senzills amb l’eina.
El pla també contempla la instal·lació d’un sistema que facilite la comunicació entre els trens i el centre de gestió perquè els operadors puguen conéixer de manera immediata els problemes o incidències i transmetre la informació en temps real als viatgers del tren. Aquestes tres actuacions formen part del compromís adquirit en la comissió de rodalia de la Comunitat Valenciana del 14 de febrer, en matèria de qualitat, puntualitat, fiabilitat i informació.