Sant Valentí impulsa l'ocupació turística fins a quasi el 90% a la Comunitat Valenciana

Des d'Hosbec apunten que la data ha trencat l'estacionalitat i s'apropa a xifres pròpies de la temporada alta

Sant Valentí / À Punt NTC

Sant Valentí impulsa el turisme a la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana. La festa en què els enamorats s'expressen l'estima enamora especialment el mercat nacional i eleva l'ocupació fins a quasi el 90%.

Mayte García, directora executiva d'Hosbec, conclou que Sant Valentí s'ha convertit "en una data imprescindible en el calendari de reserves hoteleres i turístiques". Segons apunten des de l'associació, la celebració ha guanyat importància amb el pas dels anys entre els consumidors i ha trencat l'estacionalitat per a apropar-se a xifres més pròpies de la temporada alta.

Al capdavant d'este boom turístic està, com és habitual, Benidorm (Marina Baixa), que té una mitjana del 93% d'ocupació durant el cap de setmana, vorejant el ple tècnic. Dels turistes que han elegit la ciutat dels gratacels un 58% prové de l'estat espanyol, un 22,5% són britànics, un 4,5% belgues, un 4,4% holandesos i un 1,3% noruecs. El 9,3% restant es reparteix entre diferents nacionalitats.

Desglossant per províncies, a la d'Alacant es registra una mitjana del 89% d'ocupació durant el cap de setmana (el 57,3% ve d'Espanya i el 42,7% del mercat internacional); a València un 84,7% (50,6% d'Espanya i 49,4% de la resta del món), i a Castelló un 89,8 (92,2% d'Espanya i 7,8% a la resta del món). Per la seua banda, a la ciutat de València, l'ocupació se situa en el 77,4%, amb un 46,4% del mercat provinent d'Espanya i un 53,6% internacional.

També et pot interessar

stats