Sílvia Blasco (Aptur) denuncia atacs contra vivendes turístiques “cada cap de setmana”
La presidenta de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Comunitat Valenciana assegura que es produeix “una mena de terrorisme” amb simulacions de precintes policials
La presidenta de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Comunitat Valenciana (Aptur), Sílvia Blasco, ha denunciat este dimarts en Les notícies del matí atacs contra vivendes turístiques “cada cap de setmana”. En concret, ha explicat una nova modalitat en què es fa servir un precinte policial fals comprat plataformes com Amazon a les portes d'estos negocis situats en baixos i també en altura. Per a Blasco, açò és "una mena de terrorisme".
En esta línia, també ha assegurat que les pintades amb missatges com "Tourists go home" (en valencià, "Turistes, a casa") són "una qüestió constant". Esta mena d'accions de protesta les ha emmarcat en el que considera "un tipus de violència" i ha posat com a exemple les imatges de manifestants usant pistoles d'aigua per a arruixar turistes a Barcelona que es van viralitzar en les xarxes.
Pel que fa al nou decret sobre habitatges turístics del Consell, que va entrar en vigor fa tres dies, Aptur ha subratllat que "hi ha condicions que són pròpiament hoteleres, però açò no és un prejuí o un inconvenient a l'hora d'adaptar-se i complir-les". A més, ha especificat que el servei de recepció no ha de ser necessàriament presencial i també es contempla la possibilitat que siga virtual.
Quant a la relació que s'estableix entre este negoci i els problemes d'accés a la vivenda, Blasco ha emfasitzat que es tracta de "demagògia". Ha raonat que només l'1,8% del parc de la Comunitat Valenciana són habitatges turístics i, per tant, "no està incidint en el preu del lloguer".
Blasco ha posat en valor també algunes de les iniciatives dutes a termes per Aptur, com ara l'anomenada "We respect" (en valencià, "Respectem"). Esta iniciativa consisteix en l'ús d'un dispositiu que mesura la pressió sonora, "calibrat més baix per a no molestar". En cas que es registre un nivell alt durant set minuts de manera sostinguda, s'envia un missatge a les persones que s'allotgen en què es pregunta si tot va bé i "s'indica que està molestant".