El Suprem resol els últims entrebancs per a autoritzar l’exhumació de Franco
La sala haurà de pronunciar-se sobre els tres recursos que té pendents i l’aclariment que ha demanat la família del dictador.
La sala del Tribunal Suprem que ha avalat la decisió del govern central d'exhumar les restes de Francisco Franco del Valle de los Caídos es reuneix aquest dimarts per a resoldre els últims obstacles referits del procés. Una vegada resolts, el Suprem donarà llum verda a l’exhumació.
En primer lloc, la sala haurà d’alçar la suspensió cautelar del decret de l’executiu, que encara té tres recursos no resolts, el de la Fundació Francisco Franco, el de l’Associació de defensa del Valle de los Caídos i dels benedictins. Es tracta d’un tràmit merament formal, però que cal fer abans de dur a terme l’exhumació. L'alt tribunal va suspendre l'exhumació que el govern espanyol havia previst per al 10 de juny després de la presentació d’aquests recursos.
A més d’aquests alçaments referits als recursos, la sala haurà de pronunciar-se sobre un aclariment de la sentència que ha demanat la família Franco. Concretament, fa referència al permís que ha de sol·licitar-se o no al prior de la basílica que guarda les restes. Es preveu que conteste que aquest assumpte ja el va aclarir prou en el seu moment.
La resolució d'aquests aspectes permetrà solucionar de manera definitiva l'expedient judicial de l’exhumació del dictador Franco, la qual cosa permetrà al Consell de Ministres executar la decisió en els pròxims dies.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L’alcaldessa de Xàbia retira les delegacions a l’edil de Vox per un presumpte cas d’assetjament sexual
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions