Transició Ecològica reclama al Ministeri de Transports una nova avaluació ambiental de l'ampliació del port de València
La consellera Mireia Mollà insisteix en l’impacte que aquest macroprojecte podria tindre sobre el parc natural de l’Albufera
La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha sol·licitat a la nova ministra de Transports, Raquel Sánchez, una nova avaluació sobre els efectes de l'ampliació del port de València al litoral sud i a l'Albufera, espai protegit en Xarxa Natura 2000.
Mollà ha remés una carta a la ministra en què detalla la necessitat d'una revisió en profunditat de l'avaluació d'impacte ambiental per a un projecte que ha canviat substancialment els últims catorze anys.
La conselleria ha advertit diverses vegades sobre la necessitat que l'Autoritat Portuària de València sotmeta el projecte d'ampliació modificat a un nou procediment d'avaluació ambiental, sense cap èxit.
Mollà fa referència als impactes apreciables que ja manifesta l'última ampliació del port sobre el litoral i assegura que les tècniques han evolucionat, la legislació ambiental ha avançat i hi ha risc de més afecció a l'Albufera de València.
També indica que l’emergència climàtica demana repensar aquesta mena d’infraestructures que “passen per damunt de la legislació ambiental i la jurisprudència europea". Ambdues normes estableixen la necessitat que qualsevol avaluació que afecte un espai Xarxa Natura siga realitzada amb constatacions i conclusions que puguen dissipar qualsevol dubte científic raonable sobre els seus efectes.
Per a la consellera, l'ampliació del port de València no suscita tampoc un consens nítid, com el que ha demanat la ministra de Transports per a no paralitzar el projecte d'ampliació de l'aeroport del Prat per la seua afecció sobre la Ricarda, un paratge també inclòs en la Xarxa Natura 2000.
Mollà considera que no és possible justificar la sostenibilitat de macroprojectes com el de l'ampliació del port de València, l'efecte del qual sobre el parc natural de l'Albufera "és evident".
L’Autoritat Portuària de València, però, no veu cap paral·lelisme entre l’ampliació del port i els motius que han dut el govern espanyol a descartar l’ampliació de la tercera pista de l’aeroport del Prat.