Els trens entre Xàtiva i Alcoi deixaran de circular el 24 de març

Les obres de renovació de la via obliguen a tallar el trànsit ferroviari. Renfe establirà un servei alternatiu amb autobusos durant any i mig

Els trens de mitjana distància que van de Xàtiva a Alcoi deixaran de passar per poblacions com Ontinyent durant més d'any i mig
Els trens de mitjana distància que van de Xàtiva a Alcoi deixaran de passar per poblacions com Ontinyent durant més d'any i mig / À Punt NTC

Els trens entre Xàtiva i Alcoi estaran més d’un any i mig sense circular. La connexió ferroviària entre la Costera i l’Alcoià se suspendrà el 24 de març i els trens no tornaran a passar per eixes vies almenys fins a finals del 2026, segons els càlculs del Ministeri de Transports. Les obres de renovació integral d’esta línia de mitjana distància, vital per a les comunicacions ferroviàries per l’interior, suposaran la instal·lació de 130 km de carrils i 110.000 travesses.

Mentre duren les obres, Renfe establirà un servei alternatiu d’autobús, que cobrirà el trajecte entre Xàtiva i Alcoi. La resta de l’itinerari d’estos trens de mitjana distància, des de Xàtiva fins a València, es farà en tren.

El ministeri invertirà 160 milions d’euros en estos treballs, que permetran renovar 64 quilòmetres de via. L’administrador de les infraestructures ferroviàries, Adif, desplegarà un nou carril, travesses, balast i desviaments, "que incrementaran la fiabilitat de les instal·lacions i optimitzarà el manteniment", atés que els elements que s’instal·laran seran d'un material més resistent.

A més, fonts del ministeri apunten que s’ha adjudicat per nou milions d'euros el contracte per a instal·lar el sistema de telecomunicacions mòbils GSM-R, el més avançat de la xarxa ferroviària.

Les obres obliguen a tallar el pas de trens perquè els treballs incrementaran el gàlib de túnels i passos superiors, així com de diverses estacions. Així, els últims trens passaran per este tram de mitjana distància el diumenge 23 de març. L’endemà, si ho permet l’oratge, començaran els treballs, que arrosseguen més de dos anys de retard.

Per a garantir la mobilitat, Renfe ha establit un pla alternatiu de transport per carretera que contempla 126 serveis d'autobús cada setmana entre Xàtiva i Alcoi.

Els treballs per a renovar integralment la via, adjudicats per 84 milions d’euros, s'estendran a la totalitat dels 64 quilòmetres de la línia Xàtiva-Alcoi, que vertebra tres comarques: la Costera, la Vall d’Albaida i l’Alcoià.

En total, es desplegaran uns 130 quilòmetres de carril, 110.000 travesses i 130.000 m³ de balast, segons han detallat des del Ministeri de Transports. Els treballs contemplen l’ampliació de les andanes i una tercera via en l'estació d'Ontinyent i una segona andana en la d'Alcoi, com han detallat fonts del ministeri.

També et pot interessar

stats