Turisme busca rebre més visitants britànics a l’hivern

L'estratègia turística promocional té la vista posada en el creixement que representen els britànics i l'obertura dels aeroports de València i Castelló al turoperador Jet2holidays

turisme
Imatge d'arxiu

La Generalitat planifica l'estratègia turística promocional de la Comunitat Valenciana dirigida al seu principal mercat estranger emissor de turistes, el Regne Unit, amb la vista posada en el creixement del turisme britànic per a la pròxima temporada d'hivern i l'obertura dels aeroports de València i Castelló al turoperador britànic Jet2holidays. La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha viatjat fins a la ciutat britànica de Leeds per a reunir-se amb l'equip directiu del turoperador Jet2holidays, una de les aerolínies més importants del país.

Jet2holidays va transportar el 2023 a més d'un milió de passatgers a la Comunitat Valenciana, cosa que va generar un impacte econòmic de més de 200 milions d'euros al PIB de la regió, segons les dades de la Generalitat. Després de la trobada, Montes ha informat que el turoperador britànic assegura que vol "continuar ampliant les operacions amb l'obertura de la base de València i Castelló, que s'unirà a la d'Alacant, que ofereix ja onze connexions".

La consellera ha destacat que els dos aeroports "ja estan en el punt de mira" del Consell per a "poder fer créixer" la seua col·laboració amb Jet2holidays i "ampliar el seu catàleg de negoci a tot el territori" de la Comunitat Valenciana. La titular de Turisme ha detallat que esta aerolínia britànica genera més de 1.500 ocupacions directes i indirectes a la Comunitat Valenciana” i ha afegit que la base d'Alacant, que ha complit ja vint anys oberta, "continuarà sent crucial per a les operacions de la companyia, especialment per a les seues rutes de vacances a destins de la Costa Blanca".

Una aerolínia i turoperador de baix cost

Jet2holidays és una aerolínia de baix cost i operador turístic enfocada a oferir vols i paquets vacacionals a preus competitius, fundada el 2002 a Leeds (Anglaterra). Posseeix una flota de més de 100 avions i opera més de 200 rutes des de deu bases al Regne Unit cap a destinacions turístiques a Europa, incloent-hi Espanya, Portugal, Grècia i Turquia.

Al nostre país, opera en els principals aeroports turístics del país, Alacant entre ells, que ofereix actualment 11 connexions aèries al Regne Unit, amb 55 vols i 8.250 seients, aproximadament. Cal destacar que la companyia registra un notable creixement a Espanya, amb un augment en el nombre de places oferides este estiu del 10%, i amb més de 360.000 seients oferits per damunt de la temporada passada.

Turisme britànic en la Comunitat Valenciana

Segons els resultats del primer semestre de l'any de l'Estadística de Moviments Turístics en Frontera i Enquesta de Despesa Turística Frontur-Egatur de l'INE, el Regne Unit continua sent el mercat internacional emissor de turistes més important per a la Comunitat Valenciana, amb l'arribada d'1.419.811 britànics fins a juny, un 18,7% més que el 2023. A més, és el mercat que més ha contribuït a l'increment de la despesa estrangera acumulada a la Comunitat Valenciana, amb un desemborsament de 1.578 milions d'euros durant els primers sis mesos de l'any, un 33% més que en el mateix semestre de l'any anterior.

També et pot interessar

stats