Tres bombers resulten ferits lleus en l'incendi d'un edifici a Castelló de la Plana
Els bombers han donat per controlat l'incendi i l'Ajuntament ha oferit allotjament a deu persones desallotjades
Vora les 18:00 h d'este dimecres s'ha declarat un incendi en un edifici residencial de Castelló de la Plana que, per causes que encara es desconeixen, ha cremat la novena planta i ha generat danys almenys en altres dos plantes de la mateixa finca, a més de cremar tota la façana.
Fonts municipals han remarcat que l'incendi s'ha originat en un habitatge de l'edifici calcinat, que té una desena de plantes, i han demanat calma a la població i que s'informe pels canals oficials.
L'enorme fumeguera ha posat en alerta el barri de Grapa i els voltants. Un fumeral de flames que expulsava cendra, espurnes i objectes candents ha fet que la policia fora molt estricta amb el perímetre de seguretat que ha establit per a evitar el pas als vianants. La Policia ha acordonat la zona entre els carrers del Mestre Ripollés i de Ferran el Catòlic.
Fins al lloc dels fets s'han desplaçat els bombers de l'Ajuntament de Castelló, que encara que ja han donat per controlat l'incendi, continuen revisant planta per planta per a avaluar els danys i assegurar-se que no hi ha cap dany personal, i encara no han donat l'incendi per extingit.
En concret s'han mobilitzat quatre dotacions amb díhuit bombers, que vora les 19:30 h, amb les flames ja reduïdes, han començat a refrescar l'edifici per la banda exterior des de la cistella telescòpica d'un dels camions.
L'112 també hi ha desplaçat una ambulància SAMU i dos suports vitals bàsics per a d'assistir a possibles persones ferides i, segons ha informat l'Ajuntament de Castelló, el veïnat ha sigut desallotjat i s'han hagut d'atendre per inhalació de fum i cremades lleus dos bombers, i un tercer per un colp de calor. Tots tres han rebut l'alta in situ, i també s'ha atés una veïna de 75 anys, per un atac d'ansietat.
La intensa i enorme columna de fum s'ha fet visible des de diversos punts de la ciutat i ha alertat el veïnat, on desenes de persones han seguit al carrer, com es desenvolupaven els esdeveniments. Un testimoni del succés, una veïna que viu prop de l'edifici en flames, ha explicat a À Punt que ha escoltat "una explosió" en iniciar-se l'incendi. Altres fonts veïnals han apuntat que l'origen de l'incendi podria ser una barbacoa; una informació que encara no s'ha confirmat de manera oficial.
Fins al lloc dels fets s'han traslladat l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, que ha agraït als equips d'emergència la ràpida actuació, així com el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá, i el conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama.
Segons fonts de l'Ajuntament, el consistori ha reallotjat deu de les persones desallotjades en hotels per passar la nit.