Un estudi d'Educació conclou que la jornada contínua no incideix significativament en els resultats dels alumnes
El Consell Escolar va posposar un any la unificació de la jornada continuada als col·legis valencians.
Els alumnes dels centres que han canviat a jornada escolar contínua no presenten alteracions significatives en els resultats que obtenen en les àrees de Matemàtiques, Ciències i Llengües. Aquesta és la conclusió principal que la Conselleria d'Educació extrau de l'estudi d'avaluació que ha elaborat sobre la jornada escolar. Uns resultats que té previst donar a conéixer el mes vinent de gener, segons ha avançat el secretari autonòmic d'Educació, Miguel Soler.
"Aquestes dades volen dir que no hi ha un model de jornada a defensar. Per això la idea de la Conselleria és que hi haja un procediment perquè, amb la major participació possible, la comunitat educativa opte per l'organització que preferisca", ha remarcat Soler.
Fa uns mesos, la Societat Valenciana de Pediatria es va posicionar a favor de la jornada partida. Considerava que millora el rendiment de l'alumnat perquè s'adequa millor als ritmes biològics.
Soler ha justificat la moratòria d'un any que han decidit aplicar en el fet que, "si la majoria està contenta amb la jornada que té, no fa falta traure corrents una norma". "Abans partíem d'una situació diferent, ja que tothom tenia jornada partida i debatia si volia canviar, però ara la situació és diferent: hi ha un 53% de centres amb horari partit i un 47% amb horari continu", ha explicat el secretari autonòmic d'Educació.