Un incendi crema cinc cotxes al polígon comercial d'Alfafar
El foc, que s'ha propagat a causa del fort vent, ha obligat a desallotjar la botiga de Bauhaus per precaució
Esglai en un aparcament del polígon industrial a la zona comercial d'Alfafar (Horta Sud). Un greu incendi declarat a primera hora de la vesprada d'este dissabte ha cremat diversos vehicles i ha obligat a desallotjar preventivament la botiga de Bauhaus, pròxima a l'origen del foc.
Diversos efectius del Consorci Provincial de Bombers de València s'han desplaçat al lloc del sinistre, al carrer de la Professora Ana Rojo, per a tractar d'apagar les flames. L'alarma per l'incendi, que ha quedat ràpidament controlat i extingit, s'ha activat a les 15:09 hores. Segons ha informat el cos provincial, s'hi han mobilitzat dos dotacions de bombers de Silla i Catarroja i un sergent de Torrent.
Segons sembla, les flames s'han iniciat en un dels cotxes estacionats a l'àrea on aparquen els treballadors de Bauhaus, però les fortes ràfegues de vent han escampat el foc, i per això s'ha evacuat preventivament l'establiment comercial. El magatzem de la cadena de construcció alemanya ha estat buit durant una hora, però ara ja s'ha recuperat la normalitat.
Els efectius antiincendis han assenyalat que, a falta d'avaluar completament els danys, almenys tres automòbils han quedat cremats "d'una manera o una altra". La Policia Local d'Alfafar ha elevat la xifra a cinc, segons han confirmat a À Punt NTC. De moment es desconeixen les causes del foc. Les gravacions de les càmeres de seguretat mostren com s'ha botat foc de sobte un dels cotxes aparcats al carrer, de manera que caldrà esperar a la investigació per a concretar el motiu del sinistre.
Del comerç han explicat que tres dels cotxes pertanyien a afectats per la dana del 29 d'octubre. Per això eren pràcticament nous, i no n'hi havia cap que fora elèctric ni híbrid. "Estàvem tranquil·lament treballant i hem començat a olorar a cremat", ha relatat en declaracions a este mitjà una de les treballadores del magatzem de Bauhaus a Alfafar. Segons sembla, el detonant ha sigut un vehicle que "s'ha botat foc aparentment a soles", i les fortes ràfegues de vent han propagat les flames a dreta i esquerra, fins a afectar dos automòbils més a cada costat. Un nou ensurt en plena zona zero de la dana, quan falten dies perquè es complisca mig any de la fatídica catàstrofe del 29 d'octubre.