Un miler d'alumnes arriben tard a classe per la falta d'autobús escolar
Catorze dels autobusos que operaven a la província de València no han eixit per un problema amb la subrogació del personal de l'anterior contracta amb la nova concessionària
Un miler d'alumnes de primària, secundària i educació especial no han pogut començar les classes a l'hora, en l'estrena del curs escolar, per la falta del servei d'autobús. Han fallat els catorze conductors de deu centres escolars, tots a la província de València. Els opera l'empresa Monbus, una empresa de transport de Galícia que s'estrena a la Comunitat Valenciana, després d'adjudicar-se un dels lots del concurs públic del transport escolar.
La Conselleria d'Educació ha detallat que la incidència ha afectat cinc centres d'educació especial, tres instituts d'educació secundària (IES) i dos col·legis d'infantil i primària. El mateix conseller José Antonio Rovira, que a primera hora del matí havia destacat la "normalitat" del retorn de les classes, ha reconegut el problema ja al migdia, en una intervenció en la Cadena Ser, des d'on ha promés una solució al llarg de la jornada.
Des d'Educació s'ha destacat que l'afecció ha sigut minoritària, en comparació amb el conjunt del programa de transport públic escolar, que operen 1.100 autobusos i es desplacen més de 43.000 alumnes. A la província de València s'han vist afectades 14 de les 197 línies.
Fonts de l'empresa citades per Europa Press asseguren que per circumstàncies alienes a la seua voluntat, no han comparegut 14 conductors. Atribueixen la incidència a un problema amb la subrogació del personal de l'empresa anterior a la contracta actual, dins l'UTE Escolar València V5. El passat 21 d'agost es va signar el contracte, però fins al 4 de setembre no van tindre la informació sobre el personal. Dels 98 conductors anteriors, només cinc van acceptar formar part de la plantilla de la nova contracta. Segons l'UTE, des d'aleshores havien intentat integrar en la seua plantilla els conductors i acompanyants necessaris per a la prestació del servei.
"No han passat pels pobles. L'empresa era nova i no tenia les rutes"
Els fills de Manuel Hidalgo, veí de Miramar, estan entre els afectats. Cansat d'esperar més d'una hora de la parada, ha decidit portar-los a l'IES Joan Fuster de Bellreguard. Ja allí ha arribat a coincidir amb els autobusos, que organitzaven la ruta d'eixida. Segons han explicat a Hidalgo des del centre, sembla que no tenien informació sobre els recorreguts, un problema que també ha afectat altres municipis de la Safor.
"No han passat pels pobles. L'empresa concessionària era nova i no tenia les rutes" ha explicat a À Punt. Assegura que tot i que l'empresa ha intentat fer la ruta de tonada, molts pares desconfiaven i també han decidit arreplegar els fills. Hidalgo ha tornat a casa sense resposta, amb l'expectativa d'una solució abans de demà. "Hem parlat institut i la directora ens ha dit que aquesta vesprada ens diran alguna cosa", ha manifestat a la radiotelevisió pública.