Un miler de persones contacten amb el telèfon d’atenció al suïcidi en el primer dia de funcionament
La línia 024 és gratuïta, anònima i confidencial
La línia 024 d’atenció a la conducta suïcida, que va activar el passat dimarts el Ministeri de Sanitat, ha rebut en el seu primer dia de funcionament al voltant d’un miler de telefonades, d’acord amb les dades facilitades per la ministra de Sanitat, Carolina Darias.
“Des del primer dia de funcionament s'ha posat en evidència la necessitat i importància d'aquest recurs”, ha destacat la ministra. Les telefonades rebudes van tindre atenció directa durant aproximadament 25-30 minuts, i algunes d'elles van ser derivades al telèfon 112, gestionat per les comunitats autònomes.
El 024 és la primera mesura del pla d’acció de salut mental 2022-24, aprovat pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) aquest dimecres i per al qual es destinarà una partida de cent milions d'euros.
Darias ha assenyalat que el pla “posa a les persones amb problemes de salut mental en el centre”. “Les considerem subjectes de dret i amb participació en la presa de decisions i amb un enfocament de gènere”, ha detallat.
Aquesta mesura naix amb la finalitat d’enfortir l'atenció de la salut mental identificant les necessitats més urgents que s’han evidenciat després de dos anys de pandèmia.
El 2022 el pla comptarà amb trenta milions d'euros, recollits en els pressupostos generals de l'Estat, el 80% dels quals serà transferit a les comunitats autònomes.