Un punt de l’N-340 al Baix Maestrat és el segon tram més perillós d'Espanya per a conduir de nit

En els últims deu anys, tretze persones han mort en el trajecte entre Alcalà de Xivert i Benicarló

Accident de matinada a l'N-340, a l'altura de Peníscola, al Baix Maestrat
Accident de matinada a l'N-340, a l'altura de Peníscola, al Baix Maestrat / Diputació de Castelló

Un punt negre de l’N-340, al Baix Maestrat, figura com el segon tram més perillós d'Espanya per a conduir de nit. Així ho afirma l'estudi Conducció nocturna: risc, accidentalitat i percepció dels conductors espanyols (2013–2023), de la Fundació Línia Directa, publicat este dimarts, que estableix que el trajecte entre el quilòmetre 1028, a Alcalà de Xivert, i el quilòmetre 1043, a Benicarló, concentra tretze morts en els últims deu anys. L'estadística la lidera l'AP-7, a l'altura de Tarragona, entre els quilòmetres 328 i 345, amb díhuit morts.

Segons l’estudi, els majors temors dels espanyols i espanyoles a l'hora de conduir de nit són la falta de visibilitat, els enlluernaments i la somnolència. En l’última dècada, les víctimes mortals ascendeixen a 6.500 en 276.000 accidents nocturns. Una xifra que ha augmentat un 24% entre el 2013 i el 2023, any en què es van registrar 641 morts.

L'informe també destaca l’increment de la mortalitat en accidents nocturns, amb un 55% més que els sinistres diürns, i un 10,5% més de ferits greus en proporció. La víctima més habitual en sinistres nocturns és un home de 38 anys de mitjana, amb quasi vint anys d'experiència al volant, que condueix un turisme d'entre deu i quinze anys d'antiguitat i que pateix l'accident en via urbana.

Els accidents solen produir-se a l'inici o al final de la nit, però proporcionalment els més letals es registren entre les tres i les cinc del matí. El 10 % dels morts en accidents nocturns van donar positiu en alcohol.

També et pot interessar

stats