Un vehicle d’alta velocitat de la UPV, finalista d'una competició internacional a Califòrnia
Participarà amb un prototip capaç de recórrer 500 km en mitja hora que podria convertir-se en mitjà de transport alternatiu a trens i avions.
La Universitat Politècnica de València (UPV) és finalista en el Hyperloop Pod Competition, una competició en la qual universitats de tot el món presenten prototips de vehicles d’alta velocitat. El Hyperloop, nom amb què han batejat aquests vehicles, és un mitjà de transport d'alta velocitat hipotètic, proposat per Elon Musk, inventor i fundador de PayPal, Tesla i SpaceX (Space Exploration Technologies Corporation, una empresa de transport aeroespacial). Musk concep el sistema com un "cinqué mitjà" de transport, una alternativa als vaixells, avions, automòbils i trens. En teoria, el sistema podria viatjar de València a Sevilla en 35 minuts, és a dir, fer 600 quilòmetres a més de 1.100 km/h.
Hui, 22 de juliol, es decidirà qui és el guanyador dels 17 equips que hi participen, nou estatunidencs, sis europeus i un asiàtic. L’equip de la Politècnica està conformat per una trentena d’alumnes, que participen amb el prototip Valentia.
Les mesures de seguretat i els procediments de SpaceX són els que s’utilitzen per als coets que es llancen a l’espai. David Pistoni, un dels fundadors de Zeleros (empresa valenciana que ha sorgit a partir de l’equip de la UPV que hi ha participat altres anys), considera que "el nivell de les universitats i l’exigència d’SpaceX són cada vegada més alts". Pel que fa a la recta final, ha destacat el nivell "altíssim" i la complexitat del sistema d’energia d’aquests anys: "Les bateries són un repte complex per a tots els equips. Es tracta de vehicles de molta potència i cal treballar poc a poc i amb precaució".
De moment l’equip de la Politècnica ja ha superat tots els controls de seguretat i resta a l’espera de participar durant la jornada de hui en la prova final.