Una escola d’Ondara introdueix la figura de l’alumne-mediador per a previndre el ciberassetjament

Alumnes de cursos superiors consciencien i sensibilitzen els més menuts sobre el bon ús de les tecnologies

Alumne del CEIP Sanchis Guarner d'Ondara, que forma part de l'equip de mediadors / À Punt NTC

La prevenció i la detecció del ciberassetjament són dos dels pilars fonamentals per tal d'acabar amb aquest tipus d'agressions. Un treball que comença a l'aula i de la mà del mateix alumnat. Estudiants que fan de mediadors, alumnes de cursos superiors que consciencien i sensibilitzen els més menuts sobre el bon ús de les tecnologies formen part del projecte del CEIP Sanchis Guarner d'Ondara, que ha rebut diversos premis.

Menors assetjats dins i fora de classe a través del que sembla un simple telèfon mòbil i xarxes socials que, com una teranyina, els atrapen. És una escena que el centre escolar de la Marina Alta busca evitar amb la figura del mediador de les noves tecnologies de la informació i comunicació. “Es tracta d’una iniciativa important perquè entre l’alumnat es donen consells d’igual a igual, usant el mateix llenguatge”, explica el coordinador del projecte Stopciberbullying, Raül Lara Pons.

Els docents insisteixen que la lluita comença a casa i molt prompte: un mòbil o una tauleta no són un joguet. “Moltes vegades són demanants perquè pares i mares els ho han consentit. Sovint diem que són nadius digitals, i no és així. No estan fent un ús correcte”, assegura la professora de secundària Doctor Peset de Paterna, Zaida López. La formació continua sent eina fonamental en la lluita contra el ciberassetjament. 

També et pot interessar

stats