Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Una família britànica, condemnada per una denúncia falsa a Benidorm

Un canvi en la legislació britànica i la pressió del sector hoteler han reduït dràsticament en un any el nombre de reclamacions falses.

Turistes a Benidorm.

Un jutjat de Liverpool ha condemnat els quatre membres d'una família britànica a 3 mesos de presó i a pagar una multa de 842 euros cadascun per una denúncia falsa contra un establiment hoteler de Benidorm. Al juliol del 2015, els condemnats van passar una setmana de vacances en aquest municipi. En tornar al seu país, van denunciar l'agència de viatges majorista on havien contractat les vacances per una suposada intoxicació alimentària que van patir a l'hotel on s'allotjaven. Michael Jameson, de 43 anys, Claire Weire, de 35, Jane Weir, de 38 anys i Janet Weir de 63 anys van reclamar a Jet2Holidays una compensació de 50.000 euros per una indisposició. En la denúncia afirmaven que havien patit dolor d'estómac, nàusees, diarrees i vòmits, i van presentar informes mèdics per a corroborar-ho. 

Amb tot, l'alt tribunal de Liverpool els ha condemnat perquè una de les acusades va publicar uns missatges en les xarxes socials en què comentava que ho estava passant d'allò més bé i que eren les millors vacances de la seua vida, i pujava fotografies de festa i consumint begudes alcohòliques. El jutjat ha considerat que els comentaris han evidenciat l'engany.

El “maître” de l'hotel Magic Rock Aqua Gardens de Benidorm, on es va produir la falsa intoxicació alimentària, Juan Ramon Fresneda, ha manifestat la seua satisfacció pel fet que es condemnen aquestes pràctiques, i diu que "el nostre hotel compleix amb totes les normatives de Sanitat, i aquestes denúncies ens fan mal". També el cap de recepció, José Ramón Moreno, afirma que s'ha comprovat que "el 90% d'aquestes denúncies són falses".

Reducció dràstica de denúncies 

Les denúncies falses de britànics contra el sector hoteler han causat grans perjuís econòmics durant anys, però ara s'estan reduint dràsticament. El 2016 només a Benidorm hi van haver 2.000 reclamacions simulades. L'any 2017, unes 200. El sector hoteler ha fet pressió per a acabar amb un frau que sempre es resolia a favor dels denunciants, ja que estava promocionat fins i tot per empreses que oferien als britànics la possibilitat de denunciar i així aconseguir unes vacances gratuïtes. El govern britànic ha fet campanyes contra aquestes pràctiques fraudulentes i ha endurit les lleis per a evitar que es danye la imatge del seu país. Això ha fet que els casos de denúncies falses hagen caigut en picat.

Es calcula que l'any 2016 el sector hoteler a tot Espanya va perdre 60 milions d'euros per aquestes estafes dels turistes britànics, 10 milions d'euros a Benidorm. La patronal Hosbec es felicita per aquestes sentències condemnatòries. Segons han dit, "aqueseta imatge d'algú que pot anar a presó per una denúncia falsa contra un hotel és molt important " per acabar amb el problema.

la Marina Baixa

També et pot interessar