Una incidència afecta vint trens de les tres operadores d'alta velocitat amb origen i destinació a la Comunitat Valenciana

Fonts d'Adif han indicat a À Punt que poc abans de les 21:30 hores la circulació encara no s'ha normalitzat

L'estació de Madrid Chamartín, col·lapsada pels passatgers afectats pel retard / À Punt NTC

Una incidència tècnica en un dels trens d'alta velocitat de la línia de preus reduïts de Renfe (Avlo) entre Villarubia i Valdemoro (Madrid) ha obligat a tancar una de les vies, i això ha provocat retards en una vintena de trens de les tres operadores d'alta velocitat, amb origen i destinació a la Comunitat Valenciana (Renfe, Ouigo i Iryo), segons fonts d'Adif. Les mateixes fonts també han indicat a À Punt que treballen per a mobilitzar un segon tren que remolcarà l'Avlo avariat.

La situació ha provocat que les xarxes socials s'hagen omplit de vídeos d'usuaris mostrant el seu malestar pels retards i la concentració de viatgers a l'estació de Chamartín.

Cal recordar que des de l'1 de juliol, el compromís de puntualitat de l'empresa pública ha canviat. Ara, es retorna l'import íntegre del bitllet d'AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity quan el retard supere els 90 minuts. 

Precisament este dilluns, Ouigo ha anunciat que actualitza la seua política de compensacions per retards, incloent-hi una devolució del 50% del preu del bitllet si hi ha un retard de més de 60 minuts. No obstant això, l'operador francés no retornarà els diners en efectiu, sinó que donarà un bo no reembossable per a viatjar amb la companyia, que defensa que ja oferia als clients afectats per incidències una política amb retards de més de 30 minuts, però és ara quan l'ha incorporada oficialment a les seues condicions generals de venda.

D'esta manera, es converteix en l'únic operador que compensa els retards d'entre 30 i 60 minuts, encara que només en recorregut espanyol, ja que Renfe continua retornant un 25% en els seus trajectes per recorregut francés amb demores entre 30 i 60 minuts.

També et pot interessar

stats