Directes
Ara en la televisió
MESTRES I APRENENTS

La Unió denuncia que el preu del meló d’Alger al camp s'ha desplomat un 38%

Demanen que les grans distribuïdores no n’abaixen els preus per sota del cost com a reclam

Caixes de melons d'Alger acabats de collir / La Unió Agricultora i Ramadera

El preu del meló d'Alger en els camps de la Comunitat Valenciana s'ha desplomat un 38% de mitjana en relació amb la passada campanya malgrat tindre una gran qualitat, segons ha informat La Unió Llauradora en un comunicat. Des de l’organització agrària, indiquen que mentre la cotització mitjana del meló d'Alger en 2023 era de 0,46 €/kg, enguany se situa al voltant de 0,29 €/kg. Una caiguda de preus encara més acusada en les dos primeres setmanes d'este mes de juliol amb més d'un 65% de descens.

En este sentit, el comunicat de La Unió assenyala que la campanya transcorre pitjor de l'esperat en preus, després que les dos últimes foren bastant bones. Expliquen que les pluges de fa unes setmanes perjudicaren les plantes amb alguns problemes de fongs que han provocat una vida més curta de les plantacions. Açò va propiciar que s’ajuntara molta quantitat de fruita alhora “per a eixir després en un mercat a la baixa”. “Tampoc han ajudat massa” les importacions de tercers països.

De la mateixa manera, critica també les grans cadenes de distribució que utilitzen el meló d'Alger com a producte de reclam, ja que l'ofereixen amb descomptes que deixen els preus, en alguns casos, en 0,59 €/kg per als consumidors, un preu “inferior al cost actual del producte”. Es tracta, segons el parer de l'organització agrària, d’“estratègies comercials per a distorsionar el mercat i provocar una caiguda dels preus en origen”.

En este sentit, apel·la a la “responsabilitat” de les cadenes de supermercats i hipermercats perquè deixen de vendre a preus tan “rebentats” i així, almenys, els productors valencians d'eixos melonars més tardans obtinguen un preu “més ajustat” per la seua collita.

L'organització confia que les elevades temperatures i les onades de calor augmenten el consum i que tot això, unit a la “gran qualitat” del fruit, servisca perquè els agricultors milloren els seus ingressos. D'ahí “la importància en estos moments perquè la gran distribució no abaixe preus com a reclam”, recalca el comunicat.

Agricultura

També et pot interessar