Directes
Ara en la televisió
EN DIRECTE

Usuaris de Renfe de la província de Castelló reclamen més freqüència de pas dels trens

Amb la freqüència que hi ha, han de fer llargs trams de viatge drets i amuntegats, amb les maletes a la mà

Tren de Renfe parat en una estació en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

Usuàries i usuaris dels trens de rodalies de Renfe al nord de Castelló estan farts de viatjar drets i amuntegats i demanen més trens perquè anar a estudiar o treballar no siga un suplici cada setmana. Denuncien que les males condicions per a baixar en tren de Vinaròs o Benicarló (Baix Maestrat) cap a Castelló ja s'han convertit en un mal endèmic i que cada diumenge de vesprada o dilluns a primera hora els trens van de gom a gom, especialment des de municipis del nord com ara Vinaròs, Benicarló, entre altres, que viatgen en sentit Castelló o València.

Aquesta realitat obliga a molts usuaris i usuàries a fer més d’una hora de camí drets amb l'equipatge a la mà fins que en arribar a Castelló, el tren es buida una miqueta. Alejandro Soges, president de l’associació Trens Dignes Alt Maestrat, és un dels damnificats, i ha explicat en À Punt que la seua denúncia és històrica i que fa tants anys que pateixen retards, avaries contínues i trens en mal estat que ja quasi no recorden ni quan començaren a protestar per les condicions en què han de viatjar. 

Per la seua banda, el portaveu de la plataforma Indignats amb Renfe, Juan Ramón Ferrandis, afirma que “no es pot assumir mai haver de viatjar en aquestes condicions” i, a més, subratlla que viatjant d’aquesta manera, la seguretat dins del tren es veu minvada. Per això, assegura a À Punt, s’ha de denunciar aquesta situació. 

Però les queixes encara no han rebut cap solució, ja que, Ferrandis remarca que es continuen patint retards i supressions de trens “sense cap causa justificada”. Encara més, diu que en els últims temps, des que entraren en marxa els abonaments gratuïts de tren, els problemes s’han agreujat, perquè els usuaris s’han incrementat més d’un 35% en una xarxa ferroviària que, des de fa cinc anys, ha cancel·lat moltes freqüències.

Segons Soges, de Trens Dignes Alt Maestrat, la solució a la massificació que es viu en les línies del nord de la província de Castelló és que hi haja un tren cada hora des de les 7:00 hores fins a les 22:00 hores. Així mateix, tindre les competències en rodalia, també ajudaria a millorar el servei. 

el Baix Maestrat Mobilitat

També et pot interessar