'Va de bo', 'coneixement' o 'mel de romer': els nous adhesius en valencià per a usar en les xarxes socials

La Diputació de València ha posat en marxa una campanya per a promocionar algunes de les nostres expressions més populars

Presentació de la campanya 'Els adhesius de la Dipu'
Presentació de la campanya "Els adhesius de la Dipu" / Europa Press

Va de bo, coneixement o mel de romer. Són algunes de les nostres expressions més característiques que la unitat de Foment de l'Ús del Valencià de la Diputació de València ha llançat en forma d'adhesius per a usar en les xarxes socials i la missatgeria instantània en una nova campanya de promoció de la llengua.

Bon dia tot el dia!, Bona nit, cresol!, Au, cacau!, Per molts anys!, Felicitats!, M'encisa!, Coneixement!, Molta sort!, A espai!, Mel de romer!, Molt d'ànim!, Bon profit!, Va de bo, Darrere de l'u, el dos, Demà, més, Gens ni miqueta, Quina basca!, Moltes gràcies!, Quin fred! i Fa dia de Falles! són les frases que apareixen en esta primera tanda de la campanya "Els adhesius de la Dipu", que s'aniran ampliant amb el temps. Els primers stickers de la col·lecció ja es poden descarregar ací.

Durant la presentació de la campanya, divendres, el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, va definir la iniciativa com "un pas més en la defensa de la nostra llengua, en la promoció, impuls i protecció del valencià". Així, va destacar les iniciatives de foment de la llengua que està posant en marxa la Diputació com el "resultat de l'esforç d'aquest equip de govern per a aconseguir que el valencià siga sempre un motiu d'orgull i una eina d'unió entre tots els valencians i totes les valencianes".

Un producte 100% valencià

L'empresa valenciana Squid&Pig, que ha treballat amb clients com Google, ha sigut l'encarregada de crear les il·lustracions amb l'estètica Kawaii, amb la qual han tractat de transmetre "una mescla d'alegria i tendresa". En paraules d'Andrés Sanchis, un dels il·lustradors de l'estudi, juntament amb Sonia Viu, "el procés creatiu ha sigut molt divertit, però tenia la dificultat d'utilitzar estes expressions del dia a dia de manera generalista i alhora amb un toc fresc que permetera connectar amb els usuaris".

Així mateix, la presència valenciana en el projecte també compta amb la col·laboració de l'influenciador Apitxat, que és l'encarregat de difondre, a través d'una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius de Squid&Pig per a promocionar les expressions valencianes en les converses digitals.

La col·lecció s'anirà ampliant en els pròxims mesos, s'hi incorporaran nous adhesius dedicats a les festes de l'any. Apitxat aprofitarà els seus missatges per a involucrar la ciutadania en la campanya, que podrà proposar expressions per a ampliar la col·lecció d'adhesius en valencià de la Diputació de València.

També et pot interessar

stats