L'Ajuntament de València i l'arquitecta Gustafson actualitzaran el disseny del projecte del Parc Central
Català afirma que el pla anterior és “inviable” perquè no contempla les necessitats de mobilitat de la zona, que comptarà amb 4.000 vivendes més
L'Ajuntament de València i l'arquitecta Kathryn Gustafson, autora del projecte del Parc Central, actualitzaran el disseny d'este espai “amb una perspectiva integral per a generar el nou pulmó verd del sud de la ciutat”.
Així ho ha anunciat este dijous l'alcaldessa de València, María José Catalá, després de la reunió que ha mantingut amb la que ha qualificat de la millor paisatgista del món, per a “impulsar amb les seues idees el desenvolupament d'esta zona de la ciutat”, ha informat l'Ajuntament. Catalá ha assegurat que València, com que ja existeix el projecte i es troba adequat al planejament de la ciutat, es pot actualitzar de manera ràpida.
En tot cas, ha indicat que el primer que cal fer per a poder impulsar el nou pulmó verd és reivindicar, “tots junts”, el soterrament de les vies del tren i l'execució de l'estació central, actuacions necessàries per a poder dur a terme el gran projecte Gustafson.
Pel que respecta al projecte defés per l'anterior equip de govern per al bulevard Federico García Lorca, l'alcaldessa ha indicat que és “tècnicament inviable, perquè no contempla les necessitats de mobilitat de la zona, que comptarà amb 4.000 nous habitatges”.
Catalá ha detallat que la reformulació del projecte es farà pensant a reduir la planta viària i respectar el pas del transport públic i l'accés del veïnat de la zona. A més, ha apuntat l'objectiu de generar espais per a la celebració d'actes culturals a l'aire lliure.
Per la seua part, Kathryn Gustafson ha manifestat la seua “satisfacció” per poder recuperar el projecte i pel compromís d'actualitzar-lo per a reduir el seu impacte ambiental, igual que s'està fent en altres emplaçaments emblemàtics del món, com pot ser la torre Eiffel.
L’arquitecta estatunidenca ha dit que la revisió serà “integral i general” per a conjugar les polítiques més verdes amb “els requisits lògics d'un bulevard de connexió i conforme a la normativa vigent”, ha explicat.